Nakke/halsvarmer

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Gixxerman

Nakke/halsvarmer

Post by Gixxerman »

Tidlig og sent på sesongen vil det jo forekomme kjøring i litt kjøligere omgivelser, og nakke/hals er jo da veldig utsatt. Hva bør jeg kjøpe, altså hvordan type osv og merke ? Vil helst ha Gore-Tex men er ikke sikker på om jeg ønsker slik hel finlandshette. Tanken som streifer meg med disse som går kun litt over haka, er vel at de sklir ned hele tiden, og det er kjedelig å måtte justere den hele tiden.
Forslag mottas med takk. Mye forskjellige priser ute og går også så jeg tar vel ikke første og beste :)
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

Eg har ein "hals" som er veldig fin, oppe er det eit tynt stoff og flexibelt stoff, nede er det fleece. Det som er så fint med den er att du kan stort sett plassere halsen kor du vill pga det flexible stoffet i øverstedelen.
Kjøpt på G-sport for ca 200kr

Image
Image
(venligst ikkje mobb meg no :lol: )
Last edited by Olav'en on 04 Mar 2006 04:01, edited 1 time in total.
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Jeg har en slik hals som går litt over haka (hvis det er kaldt) eller bare sitter i halsen (hvis det ikke er så kaldt). Det fine med den er at den ser ut som en slags "smekke" som unger bruker når de spiser. Du trenger ikke tre den over hodet, men fester den sammen bak i nakken med borrelås. Da blir den så stram du selv vil ha den. Funker kjempebra og jeg trenger aldri å justere den under kjøring. (hvis det blir for varmt er det bare å dra den litt ned)
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Jeg har halsvarmeren fra Cruiser. De har også finnlandshetter.
FemIce
MC: Lille-V, 2004 mod

Post by FemIce »

Jeg har en Rukka hals som jeg er veldig fornøyd med.
Det er ikke noe problem med at den sklir ned. Jeg fester hakeremmen utenpå, slik at den er med på å holde den på plass.
Image

Ellers bruker jeg mye buff og så har jeg "eplenickers" på hjelmen.
Eplenickersen er uunværlig!

-FemIce-
Kriss

Post by Kriss »

Jeg har også en sånn halsvarmer, noe alá den fra cruiser. Funker helt perfekt. Kjører alltid med den jeg da, for jeg tror halsen min er ett attraktivt mål for fluer/vepser og andre flyvende vesner, og det er ikke spesielt digg å bli truffet av disse småjævlene.

Go 4 it!! hehe
Ride the winds of change.
06 GSXR 1000
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Dominator wrote:Jeg har en slik hals som går litt over haka (hvis det er kaldt) eller bare sitter i halsen (hvis det ikke er så kaldt). Det fine med den er at den ser ut som en slags "smekke" som unger bruker når de spiser. Du trenger ikke tre den over hodet, men fester den sammen bak i nakken med borrelås. Da blir den så stram du selv vil ha den. Funker kjempebra og jeg trenger aldri å justere den under kjøring. (hvis det blir for varmt er det bare å dra den litt ned)
En sånn?
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Pris på den saken der, Femice ? :) Hva er eplenickers igjen :oops:
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Gixxerman wrote:Pris på den saken der, Femice ? :) Hva er eplenickers igjen :oops:
Sånne nikkers som går nedpå leggen,og er vide i bena. Sånne som Tintin bruker;
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Desmo wrote:
Dominator wrote:Jeg har en slik hals som går litt over haka (hvis det er kaldt) eller bare sitter i halsen (hvis det ikke er så kaldt). Det fine med den er at den ser ut som en slags "smekke" som unger bruker når de spiser. Du trenger ikke tre den over hodet, men fester den sammen bak i nakken med borrelås. Da blir den så stram du selv vil ha den. Funker kjempebra og jeg trenger aldri å justere den under kjøring. (hvis det blir for varmt er det bare å dra den litt ned)
En sånn?
Image
Nei, det er en litt annen type. Min går litt lengre ned foran... husker ikke hvor jeg kjøpte den. Det var hos en eller annen MC-forhandler.
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Jeg kjøpte en slik en på HotRod i Trhjem. :D
Post Reply