Kawasaki zzr 1100

Prat om tung MC.
Post Reply
rolf fmagne

Kawasaki zzr 1100

Post by rolf fmagne »

Jeg lurer på en sak anngående min zzr , og det ville ha vert kjempegreier om noen hadde svaret .
Det er som følger . Jeg rensa kjedet her om dagen og i den forbindelse tok jeg å rikla litt på det bakre derevet . På zzr er denne ikke fstet i selve hjulet , men en "brakett" som går inn i hjulet . Det er et par mm fribord mellom denne braketten og selve hjulet men de flukter mot hverandre. Når jeg tar tak i denne kan jeg vri den i hjulets bane et par mm før den tar tak i hjulet ! Skal det være slik ? er det på en måte en " soft " overgang mellom hjul og drev ?? Klarer også å rikke litt på selve drevet , men dette klarte jeg på en nesten ny zx9r også!
Dette er min første sykkel så ikke skyt meg her hehe ! :shock:
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Hei og velkommen! (glimrende valg av sykkel forresten :wink: )

Den delen du refererer til heter rykkutjevner og skal som du helt riktig skriver, være en rykkdempende overgang mellom hjul og kjede.

Jeg siterer fra MC-avisa:
Kawa ZZR1100 har vist seg å være en svært pålitelig sykkel. Fra verkstedshold får vi stort sett bare godord om sykkelen. Tidlige modeller har hatt ventiler med litt mykt gods, hvilket kan ha ført til trang klaring og behov for hyppigere justering enn instruksjonsboka tilsier. Selve chokemekanismen på forgasserrekken er litt følsom, og bør behandles varsom ved evt, demontering/montering. Også rykkutjevneren (gummidingsene bak drevet) har tidvis kunne slites fort, og det er ikke så rart med så mye kraft.
Om du er i tvil skader det vel ikke å investere i en ny, men helt tight mellom hjul og drev tror jeg ikke det blir uansett. Du kan også sjekke på forumet http://www.bigbikeworld.com der det er mye ekspertise på ZZR. 8)
rolf fmagne

Post by rolf fmagne »

Kjemepegreier . Takk for hurtig svar :D
Gleder meg vilt til å ta meg en tur nå ... F... denne snøen :(
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Bra at dere fant ut av det med rykkutjevneren. Det skal vel litt til å slite den ut?? Har ikke vært borti den problemstillingen før, men det er jo som nevnt overfor ganske store krefter som virker inn på drevet.. 8)

Her i Bergen har det vært knusktørre veier i flere uker nå, og rundt 5 plussgrader. :P Mange som har tatt fram sykkelen allerede.
Jeg må nok lakkere ferdig rammen før jeg kan ta den ut, så nå står den i garasjen med avispapir, maskeringstape og grunning på seg. Utrolig frustrerende, i og med at kjøreforholdene egentlig er bra nok til å starte sesongen allerede nå..! :cry:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Fantomet
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!

ZZR

Post by Fantomet »

Gratulerer med valg av sykkel! Min neste!
Fantomet
Firebolt

Post by Firebolt »

Jeg kjørte drøye 30k km med min zzr men opplevde aldri at gummiklossene/trykkutjevneren ble slitte. Men kansje han som stjal sykkelen sleit den ut.
Post Reply