Tenkte jeg skulle heve bakenden på min Gsxr 750 1999modell, er dette virkelig så enkelt som det ser ut til?? skru av armene på bakrammen,hev den opp å finn ut hvor mye lengre armer man trenger så sette på nye lengre armer??
Noen som har erfaringer fra dette?? forandrer sykkelen seg når det gjelds kjøreegenskaper f.eks?? Det må da være bedre å gjøre dette en å kjøpe slike wobble tailraisers?? Takker for alle tips å innspill.
Heve Gsxr 750
Heve Gsxr 750
**1999 Gsx-R Streetfighter**
**2001 Impreza Wrx**
**2001 Impreza Wrx**
Disse lenkarmene er en del av ramma, og det vil derfor være veldig lurt å kjøpe noe som både er godkjent og testet (TÜV el. tilsvarende). Alle modifikasjoner på ramma skal godkjennes av biltilsynet.
Egenmekk kan resultere i redusert stabilitet og i værste fall regress på forsikring hvis du havner på skogen. Følgene hvis de skulle knekke trenger vel ikke nærmere forklaring...
Egenmekk kan resultere i redusert stabilitet og i værste fall regress på forsikring hvis du havner på skogen. Følgene hvis de skulle knekke trenger vel ikke nærmere forklaring...
- Tor Erik H.
- Posts: 23
- Joined: 04 Jan 2006 15:49
- Location: Tønsberg
Hei. Jeg bestilte min tailriser fra http://www.s-racing.se Den skal visstnok heve hekken på cbr'en med 30mm.. Den siden refererer til denne siden http://www.metisse.de/deutsch/hoeherle.html der de sier at den er TUV-godkjent.. Er ikke sprekest i tysk, men klarte å lese meg fram til det...Driver X wrote:Men får man kjøpt ferdige slike armer da?

Mvh Tor Erik
-- '01 CBR 600 F4i --
Jeg bygde selv til min bandit 600, skal se den dagen de brekker, brukte 6mm rustfritt stål..
97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
Vel, vi snakker små statistiske verdier her, men ramma er ikke uten grunn underlagt krav om røntgenfotografering av metallet, sveiser etc. Det _kan_ være en produksjonsfeil i metallet du har brukt, men jeg hadde nok turt å brukt den selv =)stian wrote:Jeg bygde selv til min bandit 600, skal se den dagen de brekker, brukte 6mm rustfritt stål..