Har en fz50 stående som tok kvelden etter sist sesong. Eller jeg får start på den, men kun med choke på. Gir jeg full gass dør den, men om jeg gir på veeeldig sakte går hverfall turtallet opp. Den klarer ikke å gå i oppoverbakker heller, da stopper den tvert.
Har prøvd på litt feilsøking men finner ikke ut av noe. Har byttet en hel haug med pakkninger og byttet forgasser men til ingen nytte. Noen som har lyst til å gjette villt om hva som er problemet?
jeg vil kanskje tro at den kanskje får for feit blanding(pga choke?). start sykkelen, og la den gå til den er varm. skru ut pluggen, er det sot på, er det for mye bensin. da bytter du til mindre dyse. kan hende det er bare en innstilling også. (bensin/luft) eller noe.
hjelper ikke om den er aldri så varm å ta av choken. Ingen antydning til sot på pluggen heller. orginal dyse og jeg har fikklet med blandingsskrua uten resultat.
når jeg tar av choken blir det som å skru av tenninga. den stopper. Luftfilteret er ikke tett og jeg har prøvd med 2 forskjelige forgassere uten at det har fikset noenting.
når jeg har skrudd opp forgasseren er det bare en dyse der. vet ikke helt hvordan choken virker for å si det sånn. Og desuten, når jeg har prøvd 2 forskjellige forgassere kan den eventuelle vanlige dysen ikke være tett. Lite sansynlig hverfall.