4takter elr 2 takter

Prat om lett MC.
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

rmxråner wrote:2 takt er gammeldags, bensinslukere,turtallsavhengig pluss at det blir en jævlig lukt av deg etter att du har kjørt.

4 takt er fremtiden! bensingjerrig, bedre bunndrag enn 2 taktere. mer behagelig (og tøffere) lyd enn 2 taktere. trenger ikke tenke på å fylle på 2 takts olje og de holder lengre.

har selv en 4 takts yamaha dragstar, er veldig fornøyd med den :D
You diss my bike i'll diss yours....

Vel vel.. Du kjører en så å si plombefri sykkel som kun yter 13hk.. Min er plombert å yter 15!

En som kjører rundt med luftkjølt sylinder bør vel ikke trekke fram hva som er moderne og umoderne?
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Aprilia_RS_2001
Posts: 105
Joined: 30 Apr 2005 10:09
Location: Sandnes

Post by Aprilia_RS_2001 »

Jeg elsker dem :!: :!: :lol:
fux
Posts: 34
Joined: 09 May 2005 21:55
Location: Kr-sand
Contact:

Post by fux »

Jeg kjøre forbi 4 takts lett sykke som om de var mopeder... En Aprilla 125 derimot klare jeg bare å følge med.... 2 hester høres ikke mye ut men hvis man tar vekt i tillegg blir det andre saker.

Om man vil har mer bundrag er det lett å oppnå selv på en 2 takter men på en 4t motor blir det straks mer vanskelig.

Ikke sant rmxråner? :wink:

Jeg syest det er rett å slett en smak sak men det er lettere å mekke selv på en 2 t en 4t...

Men husk gutta, å trimme er ulovlig om den ikke blir godkjent hos biltisynet! :wink:
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

ChristR wrote:
rmxråner wrote:2 takt er gammeldags, bensinslukere,turtallsavhengig pluss at det blir en jævlig lukt av deg etter att du har kjørt.

4 takt er fremtiden! bensingjerrig, bedre bunndrag enn 2 taktere. mer behagelig (og tøffere) lyd enn 2 taktere. trenger ikke tenke på å fylle på 2 takts olje og de holder lengre.

har selv en 4 takts yamaha dragstar, er veldig fornøyd med den :D
You diss my bike i'll diss yours....

Vel vel.. Du kjører en så å si plombefri sykkel som kun yter 13hk.. Min er plombert å yter 15!

En som kjører rundt med luftkjølt sylinder bør vel ikke trekke fram hva som er moderne og umoderne?
Lenge leve totakt! Daue firetaktere klarer vi oss uten....
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

Yeah, 2 taktere gjør jobben bra og effektivt;D
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Velg mc med tanke på hva man skal bruke den til, ikke motor :wink:
Skal man kjøre rundt i byen og ikke har tenkt på å trimme den, vil jeg si 4-takteren passer bedre.
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
rmxråner
Posts: 178
Joined: 28 Apr 2005 12:11
Location: Negerland

Post by rmxrÃ¥ner »

ChristR wrote:
rmxråner wrote:2 takt er gammeldags, bensinslukere,turtallsavhengig pluss at det blir en jævlig lukt av deg etter att du har kjørt.

4 takt er fremtiden! bensingjerrig, bedre bunndrag enn 2 taktere. mer behagelig (og tøffere) lyd enn 2 taktere. trenger ikke tenke på å fylle på 2 takts olje og de holder lengre.

har selv en 4 takts yamaha dragstar, er veldig fornøyd med den :D
You diss my bike i'll diss yours....

Vel vel.. Du kjører en så å si plombefri sykkel som kun yter 13hk.. Min er plombert å yter 15!

En som kjører rundt med luftkjølt sylinder bør vel ikke trekke fram hva som er moderne og umoderne?
snakka jeg om kjølinga nå??nei.
jeg snakka heller ikke om akkurat min dragstar. jeg sikta til 4takt skjennerelt!

Tror du ikke yamaha viss de ville kunne tatt ut mer av dragstarmotoren??
Og å mekke på en 2 takt er enklere fordi en 2 takt er enklere oppygd.
Man trenger helle ikke mekke mye på en 4 takt:)
og trulso en 2 takter er på ingen måte effektiv :lol:
IGNiTiON
Posts: 194
Joined: 28 Apr 2005 15:52

Post by IGNiTiON »

2-taktere skjærer seg etter 1700 mil!!!
Det er vitenskaplig bevist!
Helt sikkert!
hehe!

4-taktere derimot har tøff lyd, godt bunndrag, holder lengre osv.
bla
User avatar
Doffen
Posts: 404
Joined: 28 Apr 2005 17:58
Location: Trondheim

Post by Doffen »

Lenge leve ketsjup effekten!!

4-takt er greit nok, men passer ikke for stereotypen av 16 åringer. går rett og slett for dårlig.
G of the week
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

IGNiTiON wrote:2-taktere skjærer seg etter 1700 mil!!!
Det er vitenskaplig bevist!
Helt sikkert!
hehe!

4-taktere derimot har tøff lyd, godt bunndrag, holder lengre osv.
Min to-takt har ihvertfall gått over 1700 mil allerede...

AtW
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

rmxråner wrote:
ChristR wrote:
rmxråner wrote:2 takt er gammeldags, bensinslukere,turtallsavhengig pluss at det blir en jævlig lukt av deg etter att du har kjørt.

4 takt er fremtiden! bensingjerrig, bedre bunndrag enn 2 taktere. mer behagelig (og tøffere) lyd enn 2 taktere. trenger ikke tenke på å fylle på 2 takts olje og de holder lengre.

har selv en 4 takts yamaha dragstar, er veldig fornøyd med den :D
You diss my bike i'll diss yours....

Vel vel.. Du kjører en så å si plombefri sykkel som kun yter 13hk.. Min er plombert å yter 15!

En som kjører rundt med luftkjølt sylinder bør vel ikke trekke fram hva som er moderne og umoderne?
snakka jeg om kjølinga nå??nei.
jeg snakka heller ikke om akkurat min dragstar. jeg sikta til 4takt skjennerelt!

Tror du ikke yamaha viss de ville kunne tatt ut mer av dragstarmotoren??
Og å mekke på en 2 takt er enklere fordi en 2 takt er enklere oppygd.
Man trenger helle ikke mekke mye på en 4 takt:)
og trulso en 2 takter er på ingen måte effektiv :lol:
JEG snakka om kjølinga nå! Så hvorfor har ikke yamaha fått ut mere effekt da??

Siden 4t er så miljøvennelig og alt så kan ingenting stoppe den fra å gjøre det!
Siden 4t er så jævla tungt så har faktisk 2hk endel å si.

Det som er så greit med 4t er at når noe går galt så går det skikkelig galt!!!

Visst faen er en 2takter effektiv! Dobbelt så effektiv som en 4t!
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Aprilia_RS_2001
Posts: 105
Joined: 30 Apr 2005 10:09
Location: Sandnes

Post by Aprilia_RS_2001 »

IGNiTiON wrote:2-taktere skjærer seg etter 1700 mil!!!
Det er vitenskaplig bevist!
Helt sikkert!
hehe!

4-taktere derimot har tøff lyd, godt bunndrag, holder lengre osv.
Da hadde min vært kjært nå :cry:
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

rmxråner wrote: og trulso en 2 takter er på ingen måte effektiv :lol:
Er ikke uten grunn att våre motorer er så plombert ned at de nesten kveles til døde;)
User avatar
VaraStreet
Posts: 144
Joined: 26 Apr 2005 19:26
Location: Trondheim
Contact:

Post by VaraStreet »

TDK wrote:
Doffen wrote:
Æ'ndalitten wrote:Men når det er snakk om lovlig kjøring med maks 15 HK, noe vi bør ta utgangspunkt i, har ikke en 2-takter dobbelt så mye kraft.
jeg sier det bare som det er. En 2-takts motor har over dobbelt så mye effekt som en 4-takt. Du kan vri å vende på det så mye du vil for min del.

Ingen 125 4-takts motore er plombert.
Har ikke Varadero en liten plombe i eksosen? Jeg har bare hørt det en gang, er sikkert bare tull...
bytter du potte og dyser på Varaderon får du 18 hk....Dynobenk testet....
Honda Varadero 125 Streetfighter
Prøv å finne en likedan...:D
Sjekk ut for info og bilder http://www.freewebs.com/hafstad/varastreet.htm
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

VaraStreet wrote:
TDK wrote:
Doffen wrote: jeg sier det bare som det er. En 2-takts motor har over dobbelt så mye effekt som en 4-takt. Du kan vri å vende på det så mye du vil for min del.

Ingen 125 4-takts motore er plombert.
Har ikke Varadero en liten plombe i eksosen? Jeg har bare hørt det en gang, er sikkert bare tull...
bytter du potte og dyser på Varaderon får du 18 hk....Dynobenk testet....
gjør du det på en totakter får du en del mere! :twisted:
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
Post Reply