Lukket Batteri

Prat om tung MC.
Post Reply
Littel

Lukket Batteri

Post by Littel »

Har balt en del med batteriet mitt, og har hatt det på lading hos lokal mc-forhandler til lading med mc-lader uten vellykket resultat, men så kan jeg ikke garantere at han i det hele tatt ladet det selv om han sa det. Lurer bare på om disse lukka batteria dauer om de når bunnen, eller finst det oppladningshåp for de? Har kjøpt denne laderenn fra Clas Ohlson:

http://www.online-mc.no/main.php3?PI=info&PNO=49752

Now what do you say? Gay?
Yamaha R6 Rød 2002
Ex: Suzuki GSX-R 600 Gul 1999
Ex-Ex: Honda VFR 400 Rød 1989
Ex-Ex-Ex: Motorhispania RX 50 Gul 2001
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Har den laderen jeg også, og jeg er kjempefornøyd.
Jeg har gelebatteri, og der er vel ikke de beste på utladning. Men man skal jo ikke lade ut batteriet. Jeg har det mest pga startstrømmen som er på 500A.
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Re: Lukket Batteri

Post by bandit »

Littel wrote:Har balt en del med batteriet mitt, og har hatt det på lading hos lokal mc-forhandler til lading med mc-lader uten vellykket resultat, men så kan jeg ikke garantere at han i det hele tatt ladet det selv om han sa det. Lurer bare på om disse lukka batteria dauer om de når bunnen, eller finst det oppladningshåp for de? Har kjøpt denne laderenn fra Clas Ohlson:

Hmm, kan høres ut som batteriet har blitt homofilt ja.. :lol:
Fra spøk til alvor, hvis batteriet verken blir kurert av en par-timers kjøretur eller via batterilader har det nok tatt kvelden for godt ja.. :?
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Bernt`ern

Re: Lukket Batteri

Post by Bernt`ern »

Littel wrote:Har balt en del med batteriet mitt, og har hatt det på lading hos lokal mc-forhandler til lading med mc-lader uten vellykket resultat, men så kan jeg ikke garantere at han i det hele tatt ladet det selv om han sa det. Lurer bare på om disse lukka batteria dauer om de når bunnen, eller finst det oppladningshåp for de? Har kjøpt denne laderenn fra Clas Ohlson:

Den laderen du har kjøpt er en av de beste laderene du får tak i !
Dersom den ikke klarer å få liv i batteriet igjen etter 24 timer på lading - ja da er det desverre batteriet ditt som er dødt :cry:
Living is Riding....
Cartman

Post by Cartman »

Bruker samme lader, både til dykkerlykta og til bil/mc batteriene mine.. og den er (som nevnt over) ypperlig!
Et bil/mc batteri vil aldri få samme effekt om du lader det helt ut.. en gang vil du nok ikke merke, men etter x antall utladninger og x antall tid uten "noe" power på, vil nok batteriet ta kvelden. Du må nok skaffe deg ett nytt batteri ja... selv ville jeg gått for biltema sine, vedlikeholdsfrie, masse batteri for pengene..
-- Honda VFR (04) --
Post Reply