Performance Exhausts Suzuki SV650!
Performance Exhausts Suzuki SV650!
Lurer på om eg skal spandere et effektanlegg til sykkelen min.
2000mod. SV650S
Noen som har noen gode forslag til merke eg bør velge, og ikkje minst matrial?
Carbon, Titanium eller Anodised Titanium?
Lurer på Quill T3
Selges desse i norge?
2000mod. SV650S
Noen som har noen gode forslag til merke eg bør velge, og ikkje minst matrial?
Carbon, Titanium eller Anodised Titanium?
Lurer på Quill T3
Selges desse i norge?
Det går vel egentlig på hvilken bruk du har på sykkelen i valg av materiale. Vekten er forskjellig (selv om den er liten).. dersom du er en gjennomsnittsmotorsykkelfører tørr jeg påstå at du aldri vil merke de x antall hundre gram det ene veier kontra det andre.
Det anlegget du har linket til er et slip-on anlegg... legg merke til at det er stor forskjell mellom det og effektanlegg. Prisen er forøvrig ok, men ikke mer heller. Her skiftes det jo ikke helt frem til motoren.
Det anlegget du har linket til er et slip-on anlegg... legg merke til at det er stor forskjell mellom det og effektanlegg. Prisen er forøvrig ok, men ikke mer heller. Her skiftes det jo ikke helt frem til motoren.
-- Honda VFR (04) --
Dette er jo rent tøv!Norris wrote:Carbon gir en litt "sprøere"lyd enn titan,carbon er et veldig dødt matriale og gir fin lyd,men det tåler veldig lite før det blir skadet,hel anlegg blir ikke så mye mere lyd av,er nok mest vekt å spare der.
For det første så er det ingen forskjell i lyden. Dette er hylser av enten titan, stål eller karbonfiber og det er ingen praktiske forskjeller mellom de, annet enn utseendet, og kanskje en yrliten forskjell i vekt!
Karbonfiber tåler minst like mye som stål og titan, i den virkelige verden (de som ikke velger ting ut fra utseendet) brukes det for eksempel i romskip, fly og sportsbiler på grunn av forholdet mellom vekt, formbarhet og styrke.
Hele anlegg trenger ikke gi mer eller mindre lyd - målet med de er å gi mindre motstand (høyere ytelse fra motoren) og lavere vekt.
Så er det det som egentlig er viktig.. det subjektive, sett i forhold til lommeboken. Selv har jeg karbon-slipon, siden svart helt klart er den raskeste fargen, og jeg derfor er tusen ganger kulere enn de som har andre farger på dempepotta si.

il4
Re: Performance Exhausts Suzuki SV650!
Om du monterer et ekte effekt-anlegg må du ta i betraktning at du bør gjøre saker og ting med luft/bensin i tillegg.kløno wrote:Lurer på om eg skal spandere et effektanlegg til sykkelen min.
2000mod. SV650S
Noen som har noen gode forslag til merke eg bør velge, og ikkje minst matrial?
Carbon, Titanium eller Anodised Titanium?
Lurer på Quill T3
Selges desse i norge?
Som jeg fikk liret ut av brap på mIRC her om dagen, så svarte han med at alle potter kommer med en stålhylse, og så respektive karbon, titan osv utenpå dette igjen. Det er derfor han svarte som han svarte. Better still, så syntes jeg det er merkelig. Nå har ikke jeg veldig mye erfaring innen emnet, men jeg har lest mange ganger at folk skriver om forskjell i resonans fra f.eks karbon til titan. 

- Pysepinnen
- Posts: 16
- Joined: 04 Apr 2006 10:33
- Location: Drammen
Jeg har to forskjellige effektanlegg til min cbr 600 og min cbr 1100.
Micron og viper.
Micron er et veldig dyrt slip-on anlegg mens viper er billig.
Pottene går om hverandre til de to sykkelene, derfor har jeg prøvd med begge anleggene på cbr 600'n.
Jeg kan ikke si at jeg merker noe som helst forskjell når det gjelder effekt, men lyden er det kanskje en ørliten forskjell på.
Men jeg kan ikke si hvem som har flottest lyd.
Micron anlegget er carbon mens Viper anlegget er polert aluminium.
Jeg kan anbefalle begge disse typene slip-on potter.
Micron og viper.
Micron er et veldig dyrt slip-on anlegg mens viper er billig.
Pottene går om hverandre til de to sykkelene, derfor har jeg prøvd med begge anleggene på cbr 600'n.
Jeg kan ikke si at jeg merker noe som helst forskjell når det gjelder effekt, men lyden er det kanskje en ørliten forskjell på.
Men jeg kan ikke si hvem som har flottest lyd.
Micron anlegget er carbon mens Viper anlegget er polert aluminium.
Jeg kan anbefalle begge disse typene slip-on potter.
SUZUKI DL 1000 V-STROM -04
HONDA CBR 600 -99
X= VIRAGO 750 -95
HONDA CBR 1100XX -01
YAMAHA XJ900 -99
BMW K1200LT -99
YAMAHA FZS1000 -04
HONDA CBR 600 -99
X= VIRAGO 750 -95
HONDA CBR 1100XX -01
YAMAHA XJ900 -99
BMW K1200LT -99
YAMAHA FZS1000 -04