Fusker under 4000 omdr.
Fusker under 4000 omdr.
Jeg har en GSXR1100 1987 som fusker under 3000-4000 omdr. Den drar som ei kule, men den lugger på dette omdr.tallet eller når jeg ligger på 80/90 km/timen. Kan det være blandingen? Er det noen som har vært borti lignende?
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?t=2239 kanskje denne tråden gjør deg litt klokere?
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
Hvis du mener når du ligger og "cruiser" i jevn fart, så er den for mager. Hvis du har byttet til åpent filter og/eller åpen eksos så er det grunnen. Bare å få den justert først som sist, da den sannsynligvis er mager "hele veien".
Hvis ingen forandringer er gjort ville jeg prøvd å justere litt på pilotskruen. Jeg er i vintermodus og husker ikke helt hvilken vei, men tror den skal inn for å gi rikere blanding (Skruen gir luft). Prøv en halv omdreining på alle.
Hvis ingen forandringer er gjort ville jeg prøvd å justere litt på pilotskruen. Jeg er i vintermodus og husker ikke helt hvilken vei, men tror den skal inn for å gi rikere blanding (Skruen gir luft). Prøv en halv omdreining på alle.
Vanligvis skrur du mot klokken (ut) for å få mer luft (magrere blanding), men jeg mener å ha lest at det kommer an på om pilotskruen er på fremsiden eller baksiden av forgasseren. Men som Keihin sier, det er bare å prøve. Merker fort om den får for lite eller for mye bensinKeihin wrote: Jeg er i vintermodus og husker ikke helt hvilken vei, men tror den skal inn for å gi rikere blanding (Skruen gir luft). Prøv en halv omdreining på alle.

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Hvis det er effektanlegg (hele veien frem), og ikke bare slip-on, kan dette være nok til å endre bensinblandingen ja. Siden du sier den bare fusker UNDER 4000rpm kan det være tilstrekkelig å justere pilotskruen ja. Hvis du merker at motoren nøler/lugger etc over 4000rpm også bør du bytte hoveddyser og nåler (Dynojet eller tilsvarende)..speedy wrote:Forrige eier satte på effektanlegg.(jeg har nettopp kjøpt sykkelen)Kanskje det kan være noe med det ? Det er ganske kaldt i lufta enda, det blir sikkert ikke bedre av det heller. Holder det med å justere på pilotskruen da?

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125