Trulso wrote:Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg en slik en i 03'mod jeg, men lurer på om noen vet hvor mye bensin den bruker på mila? Synes dette høres ut som fin mellomklasse sykkel med tanke på at jeg bare skall ha den i 2 år max hvor mang hk har den max? og er det noen som er spessielt dårlig med denne sykkeln? og det STORE spørsmålet, hvorfor er det 2 potter???!!! kunne de ikke bare ha laget en litt større samlet, så den ikke har hatt to lett potter? og hvordan er lyden??
Hvorfor to potter? Pga To sylindere vel.
Den har 72hk fulleffekt, men du kan jo få trimsylindere til da.
Den bruker nok ca 1L på mila.
Lyden er av type hissig moped.
Er vel mulig å få laget en potte på 2 sylindra 2 taktere også,er vel bare å sveise 2-1,samme som 4 taktere 4-2-1 eller 4-1,men om det har noe for seg er vel tvilsomt .
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Det går jo ikke da, er en grunn til at forma på potta er sånn pølse som blir større også mindre, det er for å få motstand, mister veldig mye effekt hvis du skulle hatt en potte istedenfor to... f.eks finnes jo totakter med 3 og 4 sylindre de har 3 og 4 potter
Kriz wrote:Det går jo ikke da, er en grunn til at forma på potta er sånn pølse som blir større også mindre, det er for å få motstand, mister veldig mye effekt hvis du skulle hatt en potte istedenfor to... f.eks finnes jo totakter med 3 og 4 sylindre de har 3 og 4 potter
Skjønner jo att den "hevelsen"på pottene på 2 taktere er der for å lage motstand,men poenget mitt er att det er"mulig"å sette en potte på en 2 takter med 2-3 eller 4 sylindere,men som jeg sa tidligere så har det nok lite for seg og da mener jeg tap av bla hk på grunn av motstand.Hadde det hatt noe for seg med en potte så hadde syklene helt sikkert blitt levert med det fra fabrikk siden det antagelig gagner fabrikken økonomisk.Ps:Har hatt noen totaktere selv(RD350,NS400R osv) så jeg vet virkemåten på disse.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
ok.. Men Par spørsmål til, har hørt noen som har snakket om at det bare er kickstart? håper det er el og ... og hvor langt går 1. giret. da men er jeg som på rs 125 går første opp til 50 km/t ca.? OG bare for nyskjerighet, hvor mye er topphatighet? og har hørt veldig mange forskjelige plomberinger, hvilke(ne) stemmer?
ok! Får håpe de nyeste modellene hadde dette, synes nesten det er nødvendig på en mc..
ok Men jeg lurer litt på, noen som vet forsikrings pris ca i året på den? og som sammenlingning hvor mye ligger en r6 på?
er jo en av grunnen til at jeg tenker på 250'n at den sikkert er billigere i forsikring..
Herre mann! Det at RS 250 har kickstart er jo bare dritfett! Max roadracing, max vekt besparelse. Er selv på utkikk etter Rs250. Vedlikeholdet er ikke så ekstremt hvis du er nøye med blanding osv. En totakt bør varmes opp godt før du gir på, den SKAL kjøres på fullsyntetisk to taktsolje, og den bør få gå noen minutter før du slår av tenninga. Er ikke noe hokuspokus, det gjelder å være bevisst og nøye.
Inunf du må ha vært fryktelig uheldig med din. RS250 har stort sett samme serviceintervall som RS125, men har mange kompiser som har kjørt over 20 000 km på et stempel, kun byttet ring. Til gjengjeld har de behandla sykkelen bra. Vedlikehold finnes det på alle sykler. Greit nok at 4 takt kanskje ikke trenger det samme som en totakt, til gjengjeld har du f.eks ventiljustering temmelig ofte på visse merker.
På jakt etter mellomklasse!
x:
2x MHRX
Derbi SM.
Alle 3 dødelig blodtrimma..
Det er kanskje bare noe jeg har fått inntrykk av, men det virker som om det er mye problemer med disse syklene. (Rotax-skrap Neida )
Syns det virker som om deletilgangen er temmelig laber også... I allefall etter hva jeg har lest om inunf sin sykkel