Kjørehansker, med eller uten "hard beskyttelse"?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Kjørehansker, med eller uten "hard beskyttelse"?

Post by Magnalf »

Hei!

Når jeg var å kjøpte nytt utstyr her om dagen, "slang" jeg med et par Halvarssons Speed hansker. Bra hansker, men de har skumgummi (eller hva det er) puter som beskytter over knokene og fingrene.

Også ser jeg nå at jeg kan legge 300kr imellom så kan jeg bytte dem i et par Halvarssons GP hansker, som har kevlar/plast beskyttelse over knokene og fingrene.

Lønner det seg da for meg å oppgradere til disse med tanke på sikkerhet? Er sånne hansker mindre fleksible? Er det en fordel og heller ha den hansken jeg har fordi den er mer fleksibel? :roll: Mye spørsmål på en gang! :)
Skal se om jeg får ordna bilder.

Image
Image

Hvis det skulle være noe vits i å bruke de 300kr mer på hanskene, så kunne jeg kanskje likegreit tatt Alpinestars hanskene, da hadde de matcha Alpinestars GT kjøreskoa jeg har :roll: Men som sagt, er det noe fordel med de harde beskyttelsene på hanskene, eller blir hansken værre å kjøre med?

mvh Magne.
Road Rider c" ,)
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Personlig synes jeg at Halvarssons GP hanskene ser tøffere ut. Jeg har selv hansker med plast(carbon) beskyttelse over knokene. De er fleksible fordi det er plass til knokene under plastbeskyttelsen og jeg merker ikke at det er noe hardt der... Alpinestar hanskene blir for space aktig før meg.. men det kommer jo annpå utstyret man har fra før og sykkel.. 700kr for hansker kan virke litt mye. Hansker skal holde hendene tørre og varme, samt beskytte mot fall... (og se tøffe ut).

Min stemme faller på Halvarssons GP.
Last edited by Einar on 09 Apr 2006 19:06, edited 1 time in total.
Du trenger bare 1
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har selv Halvarsson Rex. Innerhanske i Keprotec Strech, hvilket da ikke er skinn. De har heller valgt å legge skinn på oversiden, pluss en del karbonfiber på en del steder. De ser tøffe ut, men skulle gjerne hatt noe i bare skinn :?
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Jeg har Halvarssons Speed hansker og de tåler at du fyker i asfalten(har prøvd) ,og jeg har ennå ikke funnet noen hanske som er mer behagelig å ha på henda. Men det spørs jo litt hvordan du har tenkt å kjøre også ,man trenger ikke AlpineStar handsker som tåler at du tryner i 250km/t bare for å fise rundt på norske veier i maks 100km/t :)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Det ble til at jeg bytta til GP`ene, de var så kule også c",)
Road Rider c" ,)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Eneste jeg tenker på er at de har hvit hud inni, og dette blir nok ganske skittent etter noen gangers bruk :?
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Blir nok ikke noe mindre skittent om man hadde hatt noe annet inni :P
Road Rider c" ,)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Mente vel egentlig inni håndflaten(ikke inni hansken), altså på undersiden av hansken. Dette blir møkkete jo, trust me :)
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Gixxerman wrote:Mente vel egentlig inni håndflaten(ikke inni hansken), altså på undersiden av hansken. Dette blir møkkete jo, trust me :)
En svart blir like møkkete, man ser det bare ikke så godt.... :wink:
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Åja sånn ja.. :oops: men men :D
Road Rider c" ,)
Post Reply