

Noen som kan hjelpe meg med dette?
Baotian har ingen plombering i variatoren. Effektpotte har utrolig liten til null effekt på en 4-takter, da denne ikke trenger avstemt eksos/ekspansjonskammer for å yte bar. Lettere variatorvekter er mulig.chopperen wrote:fjerne variator sperra, plomberinger eller effektpotte (da bør du gå opp i dyse størrelse) du kan også bytte til lettere variatorruller
Det finnes ett 80cc sylindersett til disse. Åpent luftfilter hjelper litt hvis du samtidig øker dysestørrelse noen hakk.chopperen wrote: er ikke dette nok kan du også bytte stempel/sylinder. å bytte luftfilter samtidig er ikke en dum ide. etter stempelbytte bør du kanskje bytte tennplugg også.
Større forgasser er ikke noe vits, hvertfall ikke på original sylinder siden den har 18mm originalt. Tror ikke det er så mye å porte i en 4-takts sylinder siden denne ikke har noen porter. En 4-takter har ventiler som slipper inn luft/bensin og ut med eksos som blir styrt av kamakslingen. Porte toppen er mulig men det er ikke noe en nybegynner kan gjøre akkurat.chopperen wrote: du kan også bytte til en større forgasser.
du kan porte sylinderen og file toppen.
er helt enig med deg, som du ser/sikkert sjønner så visste ikke jeg at dette var en 4takter eller at den ikke har variator sperre.fslarsen wrote:Baotian har ingen plombering i variatoren. Effektpotte har utrolig liten til null effekt på en 4-takter, da denne ikke trenger avstemt eksos/ekspansjonskammer for å yte bar. Lettere variatorvekter er mulig.chopperen wrote:fjerne variator sperra, plomberinger eller effektpotte (da bør du gå opp i dyse størrelse) du kan også bytte til lettere variatorruller
Det finnes ett 80cc sylindersett til disse. Åpent luftfilter hjelper litt hvis du samtidig øker dysestørrelse noen hakk.chopperen wrote: er ikke dette nok kan du også bytte stempel/sylinder. å bytte luftfilter samtidig er ikke en dum ide. etter stempelbytte bør du kanskje bytte tennplugg også.
Større forgasser er ikke noe vits, hvertfall ikke på original sylinder siden den har 18mm originalt. Tror ikke det er så mye å porte i en 4-takts sylinder siden denne ikke har noen porter. En 4-takter har ventiler som slipper inn luft/bensin og ut med eksos som blir styrt av kamakslingen. Porte toppen er mulig men det er ikke noe en nybegynner kan gjøre akkurat.chopperen wrote: du kan også bytte til en større forgasser.
du kan porte sylinderen og file toppen.
Helt sant, det er lite egentlig som kan gjøres med denne for å få den til å gå bedre.chopperen wrote:er helt enig med deg, som du ser/sikkert sjønner så visste ikke jeg at dette var en 4takter eller at den ikke har variator sperre.men bra du så ifra så han ikke begynner å bytte deler som ikke trenger å byttes.
men jeg kan føye til, generelt sett er det lite å hente på å trimme en 4takter, i tilfelle må man ha større sylinder.
dersom du gjør dette kan du fort ende opp med at sykkelen fusker/går dårligere pga for mye luft i forhold til bensin. i tilfelle bør du bytte dyser og finstille forgasseren(e) igjen._Adler_ wrote:Vanskelig å trimme så liten 4-takt motor skikkelig virker det som. Skal du få skikkelig kul lyd i den tar du og skaffer et skikkelig powerfilter med lite motstand og lyddemping. De 4-takt 50 og 125 cc Honda, Suzuki samt jallamerker, som bla. kjøres i Hellas (+ mange andre land) får sykt kul lyd med powerfilter! Siden det er 4-takt så blir det det![]()
Hvis du også tar å kjøper en potte der eksosen går rett gjennom, uten lyddemping f.eks. da blir det sakerHjelper ikke noe særlig på effekten, da