Gixxerman wrote:
Takk som byr, men jeg vet ikke helt hva JEG kan hjelpe med da :oops: Født med ti tommeltotter jeg. Ikke helt, men jeg har ikke skrudd voldsomt mye desverre. Men jeg kan sikkert ta turen innom så kan vi få igang litt gixxerprat
Ikke noe makanikerhue jeg heller, men etter å hatt diverse problemer de siste ukene har jeg blitt tvunget til å lære meg litt.
Vært ute og kjørt i flere timer idag og det virker som at alt er i orden.
Vi får møtes og ta en gixxerprat, nå skal jeg ut og skru litt elektrisk og så ta meg en tur til
Keihin wrote:Slik du beskriver den tilfeldige "lugginga" så er det nok tenningsfeil. Trøbbel med bensintilførsel vil aldri gi slike plutselige utslag, men gi varige problemer.
Sjekk først at alle plugghetter sitter skikkelig på og at ledningene er festet skikkelig i begge ender. Finner du ikke noe der ville jeg ha byttet ledninger og hetter samt plugger. God investering på en ikke helt ny sykkel uansett.
Hvis problemet blir værre i fuktig vær er det bare et "bevis" på at det er overslag i en plugghette/ledning. (For stor motstand i hetta gjør at gnisten hopper til gods).
Kan selvfølgelig være kontaktfeil på mange andre steder, men det over er det mest typiske i mine øyne. Periodiske elektriske problem er værst å finne, og enkelt å fikse dessverre. Lykke til.
Jeg hadde samme problem med min venninnes Honda Shadow, som jeg har fikset opp i vinter. Byttet plugg ledninger og plugger. Det hjalp ikke. Men ble jeg tipset om aa ta av coilene, og gjore de rene. Er det for mye skitt paa dem kan det bli overslag. Jeg demonterte, gjorde dem rene, renset kontaktene, og vips saa gikk sykkelen, som en rakett.......... Enkelt og greit.............. Og billig var det ogsaa.
Merkelig ! Nå etter å kun ha tittet litt under tanken, satt sakene på plass, og så justert kjedet, så fikk jeg ikke denne smellingen i potta som jeg har nevnt. Ihvertfall så fant jeg ut at kjedet mitt var så slakt at det tok borti støtta, så jeg måtte bare få fiksa det. Merkelig at kun dette fikk det bort
Kjørte veldig blandet i en halvtimes tid nå isted; mopedhastighet, motorveihastighet, og stram wire all the way Ikke et eneste smell
Hvis du har vært under tanken har du nok beveget litt på pluggledninger... Altså et tegn på brudd i pluggledning eller dårlig kontakt til coil eller hette.
Nei vet du hva jeg tror... Det er at støtta mest sannsynlig har blitt slått ned av kjedet, og så har killswitchen slått inn i brøkdelen av et sekund.
Er dette mulig, eller fantaserer jeg litt for fritt ? Har hvertfall hvert ute nå og gassa det jeg var kar om. Absolutt ingen tegn til slik det har vært den siste tiden, og nå er kjedet akkurat riktig justert, og har ingen mulighet til å treffe støtta igjen.