Alt er orginalt uten forgasseren den er trim?

Prat om moped & scooter.
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Chopperen, du kan jo bare spørre meg :wink:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
bahrain
Posts: 24
Joined: 09 Apr 2006 09:41

Post by bahrain »

Ja det er chopperen. Vet du hva det kan være av?
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

chopperen wrote:
Eike_Oak wrote:Altfor stor forgasser til din sykkel, fjern eller "plomber" den
jeg skal ikke si at det er riktig eller feil, men kan du være så snill å begrunne.. har lyst å lære.. :wink:
Med trimforgasser vil den få mer luft, og da må også bensinmengden øke. Det vil altså bli mer gassblanding, og du vil evt. drunke den. Den vil i alle fall ikke gå noe særlig bra, om den er plombert ;)

Mopshop.no:

Forgasser:

Generelt er det lettere å få en mindre forgasser til å fungere bra gjennom hele registeret enn en større. Takket være mindre gjennomstrømnings-område får den lille forgasseren høyere gasshastighet (samme prinsipp som når du spruter vann med en hageslange: Klemmes slangen litt igjen slik at åpninger minsker, får du mye bedre trykk på strålen). Er forgasseren FOR liten strekker den likevel ikke til for å forsyne høytrimmede motorer med nok gass ved høye turtall. En stor del av effekten i det øvre registeret går da tapt. Helt avgjørende for forgasserens ytelse er dessuten hvilken dysestørrelse den har, og hvilket luftfilter etc. som benyttes.
Yamaha Aerox 2004

Image
Post Reply