
Alt er orginalt uten forgasseren den er trim?
Med trimforgasser vil den få mer luft, og da må også bensinmengden øke. Det vil altså bli mer gassblanding, og du vil evt. drunke den. Den vil i alle fall ikke gå noe særlig bra, om den er plombertchopperen wrote:jeg skal ikke si at det er riktig eller feil, men kan du være så snill å begrunne.. har lyst å lære..Eike_Oak wrote:Altfor stor forgasser til din sykkel, fjern eller "plomber" den

Mopshop.no:
Forgasser:
Generelt er det lettere å få en mindre forgasser til å fungere bra gjennom hele registeret enn en større. Takket være mindre gjennomstrømnings-område får den lille forgasseren høyere gasshastighet (samme prinsipp som når du spruter vann med en hageslange: Klemmes slangen litt igjen slik at åpninger minsker, får du mye bedre trykk på strålen). Er forgasseren FOR liten strekker den likevel ikke til for å forsyne høytrimmede motorer med nok gass ved høye turtall. En stor del av effekten i det øvre registeret går da tapt. Helt avgjørende for forgasserens ytelse er dessuten hvilken dysestørrelse den har, og hvilket luftfilter etc. som benyttes.
Yamaha Aerox 2004

