Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?
Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?
-
- Posts: 360
- Joined: 07 May 2005 20:39
- MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
- Location: Egersund , Rogaland
hiver meg med på et lite spørsmål ang samme sak istedenfor å lage ny topic, kan man importere en fulleffekter, ta den inn og da seff betale moms, men strupe den i norge så man bare betaler avgifter for 34hk,selv om papirene fra tyskland viser at den gikk som fulleffekter når den ble henta? eller må den strupes før den tas inn i norge?
Kawasaki Zx750r Ninja.
Den må nok ikke strupes før den taes inn i Norge.Wright wrote:hiver meg med på et lite spørsmål ang samme sak istedenfor å lage ny topic, kan man importere en fulleffekter, ta den inn og da seff betale moms, men strupe den i norge så man bare betaler avgifter for 34hk,selv om papirene fra tyskland viser at den gikk som fulleffekter når den ble henta? eller må den strupes før den tas inn i norge?
Strupingen kan du foreta før du betaler avgifter for hk/ccm/vekt.
Bare møt opp med "tung mc" tollpapirene, og strupepapiret (fra strupingen) på tollvesenet, så ordner nok ting seg.
Mvh
Impervium
Re: Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?
Jeg kjøpte en sykkel som er betalt moms på, og som er kjøpt i dette landet, men som ikke er betalt avgifter på (noe som er veldig dyrt for en "ungdom i vekst".).AxMataz wrote:Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?
Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Dette kan jeg nok trygt si ikke noen gang kommer til å lønne seg med dagens avgiftsnivå.
Engangsavgiftene er ufattelig stygge.
Disse er høyere dersom en ikke kjøper fra forhandler, for at forhandlere ikke skal måtte konkurrere med private importører.
Det skal altså ikke lønne seg å gjøre jobben selv

Mvh
Impervium
-
- Posts: 360
- Joined: 07 May 2005 20:39
- MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
- Location: Egersund , Rogaland
Re: Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?
mye kom engangsavgifta på r6'n på?Impervium wrote:Jeg kjøpte en sykkel som er betalt moms på, og som er kjøpt i dette landet, men som ikke er betalt avgifter på (noe som er veldig dyrt for en "ungdom i vekst".).AxMataz wrote:Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?
Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Dette kan jeg nok trygt si ikke noen gang kommer til å lønne seg med dagens avgiftsnivå.
Engangsavgiftene er ufattelig stygge.
Disse er høyere dersom en ikke kjøper fra forhandler, for at forhandlere ikke skal måtte konkurrere med private importører.
Det skal altså ikke lønne seg å gjøre jobben selv.
Mvh
Impervium
Kawasaki Zx750r Ninja.
Re: Kjøpe sykkel i utlandet og registrere som 34hk?
Ca 13 lapper, med 34 hk, 99 modell.Wright wrote:mye kom engangsavgifta på r6'n på?Impervium wrote:Jeg kjøpte en sykkel som er betalt moms på, og som er kjøpt i dette landet, men som ikke er betalt avgifter på (noe som er veldig dyrt for en "ungdom i vekst".).AxMataz wrote:Noen som har kjøpt sykkel i utlandet og registrert denne som 34hk?
Hvor skal man titte for å finne gode sykler til gode priser? Tyskland? Sverige?
Ville det i så fall lønnet seg å kjøpe en sykkel som er uregistrert i det landet?
Dette kan jeg nok trygt si ikke noen gang kommer til å lønne seg med dagens avgiftsnivå.
Engangsavgiftene er ufattelig stygge.
Disse er høyere dersom en ikke kjøper fra forhandler, for at forhandlere ikke skal måtte konkurrere med private importører.
Det skal altså ikke lønne seg å gjøre jobben selv.
Mvh
Impervium