1987 Suzuki GSXR 750 Forgasser

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
User avatar
Muzaki
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 00:31
MC: 1986 Suzuki GSX 750 ES
Location: Øystre-Slidre
Contact:

Post by Muzaki »

Ja, kan nok være tegn på slitasje ja. Har ikke funnet noen mål på det, har bestilt meg bok, men ikke kommet ennå.
NB: Det er ikke runde stempler på den, men flate..

Her er ett (stort) bilde av den: http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/d ... tering.jpg

Sykkelen har gått ca 140 etter det jeg husker.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vet du hva forgasseren heter, eventuelt kunne du tatt et bilde av den som Keihin sa. Jeg har en -93 mod, men hilste på Acehole her på forumet som har en -90 mod, og det så temmelig likt ut. Jeg har hvertfall servicemanual på min sykkel, så kanskje jeg kunne vært til hjelp :)

Jeg har Mikuni BST38SS hvertfall :)
User avatar
Muzaki
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 00:31
MC: 1986 Suzuki GSX 750 ES
Location: Øystre-Slidre
Contact:

Post by Muzaki »

La jo seff ikke merke til navnet på den, og jeg finner det ikke på bildene jeg har heller, men legger ut noen, så kanskje noen kjenner igjen noe

http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/diverse/bak.jpg

http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/diverse/foran.jpg

http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/diverse/nedi.jpg
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Muzaki wrote:Ja, kan nok være tegn på slitasje ja. Har ikke funnet noen mål på det, har bestilt meg bok, men ikke kommet ennå.
NB: Det er ikke runde stempler på den, men flate..

Her er ett (stort) bilde av den: http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/d ... tering.jpg

Sykkelen har gått ca 140 etter det jeg husker.
"Flatslide" kaller de vel forgassertypen. Ikke sikker på om slitasjen er så farlig da hvis det bare er slakke for/bakover og ikke sideveis. Er jo evt. lekkasje rundt stempelet som er problemet.

Skal jeg tippe en av de 2 skruene må det bli den nederste. Aldri opplevd at man må av med flottøren for å justere pilot/CO.

Du kan jo kjenne på skruen om den er "løs". En pilotskrue er en dyse med en fjær på, så hvis skruen er "bunnskrudd" er det jo ikke en pilotskrue :) (Pass på hvor den var og sett den tilbake hvis du ikke skal justere).

140.000km? Ferdig innkjørt da med andre ord ;)
Last edited by Keihin on 28 Apr 2006 10:14, edited 1 time in total.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Muzaki
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 00:31
MC: 1986 Suzuki GSX 750 ES
Location: Øystre-Slidre
Contact:

Post by Muzaki »

Den utvendige skruen er fjærbelastet ja.

De virker ok sideveis.

Er det mulig å få justert disse skruene "på øret" eller må jeg inn med noe high-tec utstyr?
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Muzaki wrote: Er det mulig å få justert disse skruene "på øret" eller må jeg inn med noe high-tec utstyr?
Prøv-og-feil metoden funker greit på disse.

Skru de til bunns mens du teller omdreininger og noter. Så prøver du å justere de inn eller ut en omdreining fra hvor de var. Hvis ikke alle 4 er likt justert ville jeg satt de likt nå.

Test og gjenta =) Gå ned til 1/2 omdreining om nødvendig. Får du tomgangen til å oppføre seg bedre så ta deg en tur og se om den fungerer fint på veien også. Kun ved lite pådrag og lett cruising dette vil ha noe å si.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg fant, jeg fant :D

|> LINK <|
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Gixxerman wrote:Jeg fant, jeg fant :D
Flink gutt ! :D

Del # 28 er det vi leter etter. Nå var ikke tegninga super, men tror vi hadde rett fra før.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Eventuelt LINK :)
User avatar
Muzaki
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 00:31
MC: 1986 Suzuki GSX 750 ES
Location: Øystre-Slidre
Contact:

Post by Muzaki »

Gixxerman wrote:Jeg fant, jeg fant :D

|> LINK <|
Ble nesten litt forelska jeg nå.. :smt050

Ser det er litt forskjell på toppen og stempel, og tomgangsjustering, så ser det bra. ut..

Men.. så tilbake til Bergen.. hvordan får jeg justert den korrekt?

Skal jeg sette alle på ett viss punkt, og f.eks vri en halv omdreining på hver, prøve igjen osv til det høres bra ut?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Enda bedre :D

Velg årstall, så biken, og så Carburator. Mye bedre bilde syntes jeg :)
User avatar
Muzaki
Posts: 47
Joined: 25 Apr 2006 00:31
MC: 1986 Suzuki GSX 750 ES
Location: Øystre-Slidre
Contact:

Post by Muzaki »

Gixxerman wrote:Enda bedre :D

Velg årstall, så biken, og så Carburator. Mye bedre bilde syntes jeg :)
Japp, nå vet jeg at jeg er forelska :smt055

Tusen takk. Dette var til mye fremtidig hjelp også.
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Post by Larz1 »

Se Gixxerman er i siget i dag a folkens! :P
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Forresten, disse skissene vi finner er da utvilsomt vacuumforgassere. Bare se på del #5 som er membranen som løfter stemplene. Hvis du gir gass mens motoren din _ikke_ går Muzaki, løfter du stemplene da?
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

The flat slide carburetors gave faster response to the throttle compared to the vacuum carburetors.
Link - huff, nå får jeg vel så øra flagrer :)
Post Reply