1987 Suzuki GSXR 750 Forgasser
Vet du hva forgasseren heter, eventuelt kunne du tatt et bilde av den som Keihin sa. Jeg har en -93 mod, men hilste på Acehole her på forumet som har en -90 mod, og det så temmelig likt ut. Jeg har hvertfall servicemanual på min sykkel, så kanskje jeg kunne vært til hjelp 
Jeg har Mikuni BST38SS hvertfall

Jeg har Mikuni BST38SS hvertfall

- Muzaki
- Posts: 47
- Joined: 25 Apr 2006 00:31
- MC: 1986 Suzuki GSX 750 ES
- Location: Øystre-Slidre
- Contact:
La jo seff ikke merke til navnet på den, og jeg finner det ikke på bildene jeg har heller, men legger ut noen, så kanskje noen kjenner igjen noe
http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/diverse/bak.jpg
http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/diverse/foran.jpg
http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/diverse/nedi.jpg
http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/diverse/bak.jpg
http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/diverse/foran.jpg
http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/diverse/nedi.jpg
"Flatslide" kaller de vel forgassertypen. Ikke sikker på om slitasjen er så farlig da hvis det bare er slakke for/bakover og ikke sideveis. Er jo evt. lekkasje rundt stempelet som er problemet.Muzaki wrote:Ja, kan nok være tegn på slitasje ja. Har ikke funnet noen mål på det, har bestilt meg bok, men ikke kommet ennå.
NB: Det er ikke runde stempler på den, men flate..
Her er ett (stort) bilde av den: http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/d ... tering.jpg
Sykkelen har gått ca 140 etter det jeg husker.
Skal jeg tippe en av de 2 skruene må det bli den nederste. Aldri opplevd at man må av med flottøren for å justere pilot/CO.
Du kan jo kjenne på skruen om den er "løs". En pilotskrue er en dyse med en fjær på, så hvis skruen er "bunnskrudd" er det jo ikke en pilotskrue

140.000km? Ferdig innkjørt da med andre ord

Last edited by Keihin on 28 Apr 2006 10:14, edited 1 time in total.
Prøv-og-feil metoden funker greit på disse.Muzaki wrote: Er det mulig å få justert disse skruene "på øret" eller må jeg inn med noe high-tec utstyr?
Skru de til bunns mens du teller omdreininger og noter. Så prøver du å justere de inn eller ut en omdreining fra hvor de var. Hvis ikke alle 4 er likt justert ville jeg satt de likt nå.
Test og gjenta =) Gå ned til 1/2 omdreining om nødvendig. Får du tomgangen til å oppføre seg bedre så ta deg en tur og se om den fungerer fint på veien også. Kun ved lite pådrag og lett cruising dette vil ha noe å si.
- Muzaki
- Posts: 47
- Joined: 25 Apr 2006 00:31
- MC: 1986 Suzuki GSX 750 ES
- Location: Øystre-Slidre
- Contact:
Ble nesten litt forelska jeg nå..

Ser det er litt forskjell på toppen og stempel, og tomgangsjustering, så ser det bra. ut..
Men.. så tilbake til Bergen.. hvordan får jeg justert den korrekt?
Skal jeg sette alle på ett viss punkt, og f.eks vri en halv omdreining på hver, prøve igjen osv til det høres bra ut?