Impervium
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Nei, har nettopp kommet hjem 

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Midt på dagen er det som regel slapt, men utover kveldingen pleier det ofte å bli en del artige debatterImpervium wrote:Var ikke mye liv der. Kanskje folk er ute å kjører.Gixxerman wrote:Prøv heller #Motorsykkel @EFnet på IRC.

Er der inne nå forresten

-
Nei, men SNART 

Håper det.Ragnhild wrote:Nei, men SNART

Pr mail, ga i dag tollvesenet meg beskjed om å bestille time hos statens vegvesen og få sykkelen min "forhåndsgodkjent". Dette er derimot umulig, da sykkelen enda ikke har registreringsnummer.
Nå begynner jeg å lure på hva jeg skal gjøre.. Hva tror dem jeg kom til dem for?!?!

-
Trodde jeg hadde forklart deg det.
Men Here goes
Først tar du med sykkelen på Biltilsynet til visning, og ordner det som de eventuelt ikke liker. Deretter tar du med deg papirene fra Biltilsynet og går ned på Tollbua og betaler det de skal ha. Deretter går du opp på Biltilsynet og viser sykkelen HVIS du ikke fikk den godkjent første gang.
Når nå Biltilsynet har godkjent sykkelen, betaler du veiavgift, registrering, skilt osv. OG da har du en sykkel du kan kjøre på.
Bestill time hos Biltilsynet i dag, de har ventetid
Men Here goes
Først tar du med sykkelen på Biltilsynet til visning, og ordner det som de eventuelt ikke liker. Deretter tar du med deg papirene fra Biltilsynet og går ned på Tollbua og betaler det de skal ha. Deretter går du opp på Biltilsynet og viser sykkelen HVIS du ikke fikk den godkjent første gang.
Når nå Biltilsynet har godkjent sykkelen, betaler du veiavgift, registrering, skilt osv. OG da har du en sykkel du kan kjøre på.
Bestill time hos Biltilsynet i dag, de har ventetid

-
Winalot wrote:Problemet han nevnte tror jeg handler om hvordan han skal få sykkelen til biltilsynet når han ikke har lov å kjøre den
Pollti wrote:Var da pokker så vanskelig det var da ?

Prøveskilt og en m/lappen. Eller henger + bil m/sjåfør, evt. kassebil m/sjåfør.
Utfordringen ligger i om glasset er halvt fullt eller halvt tomt

Edit. Impervium, du har da ordna lappen før du får time hos Biltilsynet

Tror ikke helt problemet kom fram her:
Det nytter ikke for meg å komme ned på statens vegvesen. En gang i tiden hadde jeg en moped. Den skulle jeg "vise original" av visse grunner.
Jeg kom inn på kontoret for å finne ut hvor jeg skulle trille den for å vise den, og fikk beskjed "å trille den på baksiden. MEN HAR DU BESTILT TIME FØRST?!?!" "Ja" svarte jeg, og da var alt ok.
Med andre ord, om jeg leier henger, eller kjøper prøveskilt, er det bare et big waste of money dersom jeg ikke har bestilt time. For øvrig krever det å bestille visningstime også registreringsnummer, dette da slik at de trolig skal kjenne deg igjen. Just a hunch.
Men takk for tips.
Det nytter ikke for meg å komme ned på statens vegvesen. En gang i tiden hadde jeg en moped. Den skulle jeg "vise original" av visse grunner.
Jeg kom inn på kontoret for å finne ut hvor jeg skulle trille den for å vise den, og fikk beskjed "å trille den på baksiden. MEN HAR DU BESTILT TIME FØRST?!?!" "Ja" svarte jeg, og da var alt ok.
Med andre ord, om jeg leier henger, eller kjøper prøveskilt, er det bare et big waste of money dersom jeg ikke har bestilt time. For øvrig krever det å bestille visningstime også registreringsnummer, dette da slik at de trolig skal kjenne deg igjen. Just a hunch.
Men takk for tips.