rainX Rain Repellent?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

rainX Rain Repellent?

Post by tshansen »

Som i topicen.

Er det noen som har erfaring med rainX rain repellent?

Lita gul flaske som skal gjøre vanndråpene store slik de preller av!
tenkte jeg skulle ha litt av dette på visira mine, ett stykk blankt og ett stykk Speilvisir.

Ingen som har opplevd at det blir skjolder eller lignende??'

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
tshansen

Post by tshansen »

Ja ja, no var det gjort.

Jeg hadde på visiret, helte på rainX på tarkerullpapir (bedre kvalitet enn dorull) smurte utover visiret og lot det "tørke"

Det etterlot seg en kvit hinne som måtte tørkes vekk også var de bare å gnikke! måtte gnikke mye for å få helt reint. var akkurat som ett lite fett lag! men hjelpe meg så godt resultatet ble! holdt visiret under dusjen og det prellet av som store blåbær!

Ingen skjolding eller noe! Veldig bra....anbefales!

PS! produktet får du kjøpt på bilexstra og biltema. ca 130,- Men flaksa er veldig drøy!

Mvh
-Shaft-
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Tror jeg skal holde de greiene der langt unna det oljefargede visiret mitt. Må jeg gnikke å gnu kan jeg si goodbye til det visiret. Helt sjukt hvor lite som skal til før man har pusset vekk fargen :?
toriamos
MC: Ducati ST2

Post by toriamos »

LordShaft wrote:Ja ja, no var det gjort.

Jeg hadde på visiret, helte på rainX på tarkerullpapir (bedre kvalitet enn dorull) smurte utover visiret og lot det "tørke"

Det etterlot seg en kvit hinne som måtte tørkes vekk også var de bare å gnikke! måtte gnikke mye for å få helt reint. var akkurat som ett lite fett lag! men hjelpe meg så godt resultatet ble! holdt visiret under dusjen og det prellet av som store blåbær!

Ingen skjolding eller noe! Veldig bra....anbefales!

PS! produktet får du kjøpt på bilexstra og biltema. ca 130,- Men flaksa er veldig drøy!

Mvh
-Shaft-
Bruker det. Virker ok når visiret er rent synes jeg, straks visiret er litt støvete blir det værre. Da fester regnet seg. Er ikke VELDIG imponert heller, må endel opp i hastighet før regndråpene preller av, må snu hodet litt til siden for å oppnå den effekten. Midt på visiret blir dråpene gjerne hengende, smakssak egentlig om man foretrekker små dråper (uten RainX) eller store (med RainX)
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Jeg har positiv erfaring med det. Gixxerman, det er ikke så lurt å kjøre med sotet/farget visir i regnvær uansett, reduserer sikten betraktelig..! 8) Jeg brukte RainX på min gamle Skoda da vindusvirkerne ikke var helt friske. Kunne kjøre hjem fra jobben (45 min kjøring, mye kø) uten å bruke viskerne i det hele tatt. Helt genialt. Brukte noe tilsvarende middel på visiret en gang, men da opplevde jeg det samme som toriamos beskriver, at man må holde hodet litt på skrå eller komme litt opp i hastighet for å gå god effekt..
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Fikk prøve et lignende produkt som het Eagle One 20/20 RainGard. Det er ikke det at jeg kjører så mye i regn. Men det ble lettere å få vekk insekt-splætter på visiret etter å ha brukt det stoffet.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
tshansen

Post by tshansen »

no har det ikke regnet så mye i helga, men det har vært sinnsykt med buggs på visiret. Legger ut bilder når jeg kommer hjem, er på jobb no!

Etter å ha vasket visiret noen ganger i varmt vann så forsvinner det stoffet som produsenten har såtte inn visiret med! da funker rainx helt topp. pluss at det blir lettere å fjerne skit og smuss i etterkant!

Hvordan dråpene blir kan jeg ikke utale meg om enda. men det kan sikkert stemme det dere sir!

Jeg tror jeg heller går for rainX enn å ikke ha noe i det hele tatt?
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply