Irriterende tikkelyd

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Irriterende tikkelyd

Post by Magnalf »

Hei! Har nå fått sykkelen og det er sjuuukt deilig å kjøre nå :D

Er veldig fornøyd med den. Det eneste jeg er litt skeptisk til er en relativt kraftig tikkelyd som kommer når jeg nærmer meg 3000rpm, og forsvinner igjen rett over 3000rpm. Den er utrolig irriterende når man ligger og cruiser på det turtallet. Jeg innbiller meg at det kanskje er noe som ligger imot blokka eller noe under kåpene som vibrerer imot, men jeg har somregel ganske uflaks med å ødelegge klips o.l. når jeg driver å monger med å ta kåpe av og på så jeg har angst for å sjekke :S Men tenkte jeg skulle spørre dere om det kanskje var en vanlig ting på CBR så jeg kanskje slapp og ta av kåpa :)

Den er 2002 og har gått 8000km, 34hk. Takker for svar! Nå peiser jeg ut og vasker "kalven" 8)
Road Rider c" ,)
User avatar
Tor Erik H.
Posts: 23
Joined: 04 Jan 2006 15:49
Location: Tønsberg

Post by Tor Erik H. »

Hei Magnalf! De lydene du beskriver her høres veldig ut som de lydene jeg hadde på min ifjor høst..sliten registerkjede-strammer. Er visstnok den eneste "svakheten" til vår CBR. Bytta den, og alt var mye bedre. For sikkerhet skyld kan du la gutta på spinnin' wheel høre på den lyden din.

Reppen kom på ca. 1800,- hvis jeg ikke husker helt feil..med deler og jobb! :wink:

Tror forresten jeg møtte deg igår (torsdag)....... 8)
-- '01 CBR 600 F4i --
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

Ok! Det var godt å høre at det var noe kjent! Skal kjøre ned og få dem til å sjekke asap :smt001

Tror jeg møtte deg ved døgnet ja? :D Hadde tenkt å skrive "møtte jeg deg i går? :) " på forumet til deg, for jeg var sikker på at jeg hadde sett en gul cbr som gikk i tønsberg på et bilde her på forumet 8)

Morro ^^
Road Rider c" ,)
Post Reply