Dominator wrote:Parkering på fortau er forbudt uansett om det er plass nok til å trille barnevogn. Ja, jeg har selv parkert på fortau uten å få gebyr, men det er jo en sjanse man tar. Selv om forbudet kanskje håndheves liberalt noen steder er det fortsatt forbudt.
Ved inngangen til Aker brygge en gang så jeg en drøss med MC få parkeringsgebyret tredd ned imellom vindskjerm og instrumentpanel... Det var riktignok ikke på fortau, men sone med "parkering forbudt".
Ja, men parkeringsetaten, ihvertfall i trondheim, sier jo rett ut at det er greit om man ikke står i veien.
Hawken wrote:Dessuten er det ikke mye skilting om hvor MC kan parkere og ikke i Tr.heim.
I prinsippet gjelder vel de samme reglene for MC som for bil?
AtW
Så kan man spørre seg selv om det burde være slik?
Jeg synes ikke parkeringen utenfor Mercur er håpløs. Har parkert der flere ganger selv..
Det kan man jo, men det er et spørsmål om lovgivning, ikke merking, har egentlig ikke tenkt så mye på situasjonen utenfor mercur, parker nesten aldri der selv.
Kommer jo litt an på når man har behov for å parkere øverst på Nordre. Forsto jeg oppslaget i Adressa rett, skulle kommunen skilte MC-plasser i veita mellom Mercur-senteret og Sparebank1, og det er det jo ikke så veldig langt unna "Posør-hjørnet" øverst på Nordre
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum