lærekjøring privat!

Prat om lett MC.
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Jeg kjørte opp i fjord uten komunikasjonsutstyr!
Sensor klappa meg på høyre skulder nør jeg skulle til høyre osv. mer var vist ikke nødvendig.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Samme gjorde jeg med tunglappen. Funka greit det. Greit å slippe pustingen og pesingen fra en kar som sitter bak der :roll: :lol:
TDK

Post by TDK »

Gixxerman wrote:Samme gjorde jeg med tunglappen. Funka greit det. Greit å slippe pustingen og pesingen fra en kar som sitter bak der :roll: :lol:
mhm, enig! på kjøretimene måtte jeg sitte å høre på den ekle røykehosten til kjørelæreren min hele tia... Det var ikkeno stas :P

Uff, jeg har oppkjøring imorra :?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Ok, i morgen er i dag. Hvordan gikk det?
Rakk ikke engang å krysse fingrene for deg...

Håper det gikk greit.

Tror kommunikasjon er påbudt, men om noen kjøreskoler kjører sin egen praksis, er det vel de sitt problem. Og evt de som øvelelseskjører...
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Oppsummering - fasit

Post by Flydude »

Den som skal øvelsekjøre for klasse A1 (lett) må ha trafikalt grunnkurs og toveis kommunikasjon. Teorikurs er ikke påbudt for privat øvelseskjøring.

Er sykkelen registrert for to, skal ledsager sitte på og fortsatt ha toveis komm. når du kjører på vei, eller ikke avsperret område. På avsperret område kan ledsager stå på siden, men må ha visuell kontakt.

Dette er ikke hva jeg tror, for jeg tok lappen ifjor, så fram til for 5 ikke visst om det har vært endringer, men dette er fakta tatt fra vegvesenets sider. Siden er oppdatert 3.5.06 og er derfor det som gjelder. Altså akkurat det samme som ifjor.

Nå burde det ikke være tvil lengre..
Post Reply