Hallo!
Er det noen som vet hvordan jeg skal fikse støtdemperne på sykkeln min?, har prøvd å fylle på olje, og det hjalp i starten, men ble dårligere etter hvert. Det ser heller ikke ut som at den lekker olje. Hjelper det å ha i mer olje? Er det noen som har noe råd??
Arild
Kmx 125
-
Du ser fort om de lekker olje, da blir gaffelbeina helt svarte og klissette (fulle av olje mao.).
Om du kunne forklart feilen litt mer så kunne det blitt lettere å hjelpe.
Er demperne svakere enn før, eller hva?
Og om du skal ha mer olje...spørs hvor mye du har på nå. Men det er mulig det hjelper.
Kanskje simringene er røkne? eller du har fått masse skit oppi?
Jeg tror de lekker olje hvis det hjalp å fylle på olje i starten og at det ble dårligere etterhvert.
Se om simringene (de svarte gummiforingene som sitter der det minste røret går inn i det største) er like hele og om det er mye olje oppover på gaffelbeina.
Og for ordens skyld; gaffelbeina skal alltid være frie for støv og møkk! ellers ryker simringene fortere enn svint
Om du kunne forklart feilen litt mer så kunne det blitt lettere å hjelpe.
Er demperne svakere enn før, eller hva?
Og om du skal ha mer olje...spørs hvor mye du har på nå. Men det er mulig det hjelper.
Kanskje simringene er røkne? eller du har fått masse skit oppi?
Jeg tror de lekker olje hvis det hjalp å fylle på olje i starten og at det ble dårligere etterhvert.
Se om simringene (de svarte gummiforingene som sitter der det minste røret går inn i det største) er like hele og om det er mye olje oppover på gaffelbeina.
Og for ordens skyld; gaffelbeina skal alltid være frie for støv og møkk! ellers ryker simringene fortere enn svint

kmx 125
Det er ikke skit på gaffelbena og det er ikke noe olje som er å se, hverken under demperene eller ved simringene. De ble litt hardere etter at jeg hadde i olje, hadde i 2,86 dl, som en på verkstedet sa at det skulle være. Da vi tømte demperne for olje, trur jeg det rant av 4 dl!. men siden han på verkstedet sa at det skulle være 2,86, så hadde vi i det, og det er cirka et halvt år siden. Hvis du tar i litt så "botner" demperene, og slik skal det jo ikke være.
Kanskje det er noen der ute som har brukte støtdempere til en billig penge??
Har du/dere råd om hva jeg kan gjøre??
Arild
Kanskje det er noen der ute som har brukte støtdempere til en billig penge??
Har du/dere råd om hva jeg kan gjøre??
Arild
-
-