MC utstyr på Lidl..
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
CE merking viser jo bare at produsenten har tatt en en egenkontroll i forhold til EU's regler for akkurat den type produkt, og at produktet holder minstekravene slik produsenten tolker dem. CE- merking er ikke et kvalitetsstempel om at denne hjelmen tåler en smell i 80, med hodet ditt inni.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
CE-kravene er jo lagd for å være et slags kvalitetstempel (dvs ihvertfall et slags minimumskvalitet-stempel), nå vet jeg ikke hvor gode disse kravene er for hjelmer, men de er jo lagd for å ivareta kvaliteten til hjelmene.Ragnhild wrote:CE merking viser jo bare at produsenten har tatt en en egenkontroll i forhold til EU's regler for akkurat den type produkt, og at produktet holder minstekravene slik produsenten tolker dem. CE- merking er ikke et kvalitetsstempel om at denne hjelmen tåler en smell i 80, med hodet ditt inni.
AtW
CE er et felles sett med krav for EU (og efta-land), det er ingen forskjell på hvilket eu-land det er snakk om.RH racing wrote:leste i ett mc blad for en stund siden om disse "billig" hjelmene.. mange med gode kjøreegenskaper som støy lave og videre.. men bunnet listene over krasj test.. CE-test vil si: dropp fra ti meter og kontrol.. mye som kan gå gjenom der vettu.. tar man CE test i spania kontra en i f.eks tyskalnd er denne i tyskland strengere..
Ellers foregår de fleste kontroller på den måten du skisserer (altså på en eller annen kontrollert form, som nødvendigvis ikke er akkurat den samme som den produktet blir utsatt for, men prøver å utsette produktet for de samme kreftene. 10 meters tilsvarer jo feks 50 Km/t.
AtW