Trim til Cbr125 R
Trim til Cbr125 R
Heisann, noen som veit om bra egffektannlegg til cbr?
Dyrt å bli stoppa med det?
Dyrt å bli stoppa med det?
MVH
Simen Hammersborg Brynildsen
Simen Hammersborg Brynildsen
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Aner ikke hva som er bra til CBR, men jeg kan ramse opp en haug med merker som lager til sykkelen.
Thunder, LeoVinci, Arrow, Scorpion, Remus..osv..osv...
Koster fra ca 2000 til ca4000kr.
I tillegg kan du få kjøpt Slip-On potter til større sykkler som også passer på sykkelen, (muligens litt modifisering ved fotvilerfestet) hvis det er lyden du er interresert i.
Hva boten angår; så er den på de vanlige 4200kronene.
Thunder, LeoVinci, Arrow, Scorpion, Remus..osv..osv...
Koster fra ca 2000 til ca4000kr.
I tillegg kan du få kjøpt Slip-On potter til større sykkler som også passer på sykkelen, (muligens litt modifisering ved fotvilerfestet) hvis det er lyden du er interresert i.
Hva boten angår; så er den på de vanlige 4200kronene.
tror boten er satt opp til 4700 nå=p
uansett så vil jeg på det sterkeste anbefale arrow effekt til cbr:)
stilig annlegg med råeste lyden! sykkelen får da rundt 16 hk.
I fjor sommer hørte jeg en rå lyd, og forventet en rå racing
sykkel av et slag med effektpotte, det var sannelig en cbr 125=D
den hadde arrow;)
uansett så vil jeg på det sterkeste anbefale arrow effekt til cbr:)
stilig annlegg med råeste lyden! sykkelen får da rundt 16 hk.
I fjor sommer hørte jeg en rå lyd, og forventet en rå racing
sykkel av et slag med effektpotte, det var sannelig en cbr 125=D
den hadde arrow;)
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Regner med at det er samma bota som på moped, og den var i hvertfall 4200 i april. 2 av kameratene mine blei stoppa med moped.NeoN wrote:tror boten er satt opp til 4700 nå=p
uansett så vil jeg på det sterkeste anbefale arrow effekt til cbr:)
stilig annlegg med råeste lyden! sykkelen får da rundt 16 hk.
I fjor sommer hørte jeg en rå lyd, og forventet en rå racing
sykkel av et slag med effektpotte, det var sannelig en cbr 125=D
den hadde arrow;)
Honda NSR 1999
CBR_ effekt annlegg
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe arrow effekt annlegg ??
-
- Posts: 103
- Joined: 14 Sep 2006 22:38
- Location: akershus
-
- Posts: 154
- Joined: 31 Dec 2006 04:24
- MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt
pøhh:P
greit nokk at det er snakk om litt akselreaksjon, og toppfart
_Ikke grisemye akkorat_ snakk om fra 13-16/17hk her.
du går fra 120-130 til 140-145 med rett dreving vil jeg tro:P ikke så alt for mye effekt økning i forrhold til 2taktere.
der du tar en blombering i samme slengen^^
greit nokk at det er snakk om litt akselreaksjon, og toppfart
_Ikke grisemye akkorat_ snakk om fra 13-16/17hk her.
du går fra 120-130 til 140-145 med rett dreving vil jeg tro:P ikke så alt for mye effekt økning i forrhold til 2taktere.
der du tar en blombering i samme slengen^^
Honda NSR125 som er sykkelen vettu 
- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Du går ifra 120-130 til 119-129, ikke noe mer.Ducos wrote:pøhh:P
greit nokk at det er snakk om litt akselreaksjon, og toppfart
_Ikke grisemye akkorat_ snakk om fra 13-16/17hk her.
du går fra 120-130 til 140-145 med rett dreving vil jeg tro:P ikke så alt for mye effekt økning i forrhold til 2taktere.
der du tar en blombering i samme slengen^^
Hvorfor? Siden for å trimme ordentlig med tanke på eksosanlegg må også forgasseren justeres deretter, ellers mister man faktisk effekt, så sånt det ikke er plombe i originalanlegget.
De som lagde sykkelen hadde peiling på hva de gjorde, og de lagde ett eksosanlegget som dro mest mulig effekt fra motoren uten å gå vesentlig ut over bensinforbruk.
- Skyt her -
-
- Posts: 154
- Joined: 31 Dec 2006 04:24
- MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt
de nye cbr'ene kommer med insprøytning:) altså ingen forgasser, btw de laget potten slik at den skulle gi mest mulig Ro/stillhet vil JEG tro.. ellers hadde de gjort slik at den hadde 15hk istede for 13hk spør du meg .. :p men jeg vet ikke eksakt..
Honda NSR125 som er sykkelen vettu 
- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Hvordan i all verden vet du at de kunne lagd den til 15hk hvis de ville?Ducos wrote:de nye cbr'ene kommer med insprøytning:) altså ingen forgasser, btw de laget potten slik at den skulle gi mest mulig Ro/stillhet vil JEG tro.. ellers hadde de gjort slik at den hadde 15hk istede for 13hk spør du meg .. :p men jeg vet ikke eksakt..
Ro/stillhet kan forklares ved at de simpelthen har fylt opp greien med demperwatt.
- Skyt her -
Hvordan i all verden vet du at de kunne lagd den til 15hk hvis de ville?Ducos wrote:de nye cbr'ene kommer med insprøytning:) altså ingen forgasser, btw de laget potten slik at den skulle gi mest mulig Ro/stillhet vil JEG tro.. ellers hadde de gjort slik at den hadde 15hk istede for 13hk spør du meg .. :p men jeg vet ikke eksakt..
Ro/stillhet kan forklares ved at de simpelthen har fylt opp greien med demperwatt.
- Skyt her -
-
- Posts: 154
- Joined: 31 Dec 2006 04:24
- MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt
øø, du kan bygge din om til 50hk hvis du absolutt vil? lommeboka di som bestemme..
men greit, hvis du er så SKRÅsikker på at effektpotte ikke gir effekt, eller snakk om 5km/t, eller kansje TAP av effekt, så versjågod jeg skal ikke blande meg engang
jeg tar kvelden:P gonatt^^
men greit, hvis du er så SKRÅsikker på at effektpotte ikke gir effekt, eller snakk om 5km/t, eller kansje TAP av effekt, så versjågod jeg skal ikke blande meg engang
jeg tar kvelden:P gonatt^^
Honda NSR125 som er sykkelen vettu 
- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Salgstriksasker-anders wrote:leste bare på lappen som fulgte med arrow eksosen min jeg:Eike_Oak wrote:Må motsi deg der, sjansen for at du får mer effekt er like stort som at du får mindre.
Uansett er det så minimalt at det ikke engang er verdt å nevne.
The removal of parts/components improves the performance, but then the exhaust system will not comply with the homologation enforced regulation...

Har du ikke hørt om lydanlegg til tung-MC som gir garantert 10% ekstra effekt?
Kjøper du i tillegg powerfilter får du enda 10% til, og vips så har du 220 hk i din R1.
Sant? neppe.
- Skyt her -