Har nå testa hjelmen en stund. Fosåvidt en grei hjelm, men det var en del vindsus og støy. Luftinga funka bra og lite dugg på visiret selv under regn, da var det heller brillene som dugget. For å oppsummere var hjelmen litt under midt på treet. . Blir en mere nøye vurdering av hjelm ved neste kjøparmath wrote:Hmm, det har jo runne mye vann i havet siden da . Selger`n anbefalte den på det varmeste :smt091 . Får testa den til helga så får jeg se
Ny hjelm
- armath
- Posts: 212
- Joined: 17 Nov 2005 22:52
- MC: Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod
- Location: Valfjord
Tempo Fighter 125cc
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.
Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.
Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
- armath
- Posts: 212
- Joined: 17 Nov 2005 22:52
- MC: Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod
- Location: Valfjord
yepp, skal prøve det . Thanks Gixx
Tempo Fighter 125cc
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.
Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.
Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
Vurderer formstøpte selv som blir tilpasset akkurat ditt øre. Fåes med filter slik at de sperrer kun selve støyen, men lar deg høre alt av de lydene du vil høre.
http://www.earfoon.no
Hørte at det kom på rundt 1300kr, men det er jo en investering.
http://www.earfoon.no
Hørte at det kom på rundt 1300kr, men det er jo en investering.
- armath
- Posts: 212
- Joined: 17 Nov 2005 22:52
- MC: Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod
- Location: Valfjord
Går ut fra det var EARfoon Sound du sikter til mht. prisen . Den trur jeg vil vurdere den, men vet ikke når det blir det skal jo penger til alltGixxerman wrote:Vurderer formstøpte selv som blir tilpasset akkurat ditt øre. Fåes med filter slik at de sperrer kun selve støyen, men lar deg høre alt av de lydene du vil høre.
http://www.earfoon.no
Hørte at det kom på rundt 1300kr, men det er jo en investering.
Tempo Fighter 125cc
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.
Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.
Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
Her var det mye latterlig lesning...
Selvsagt synes alle at akkurat deres egen modell er den beste eller beste kompromiss. Hva som er bra er så utrolig individuelt at det kan vi nesten ikke diskutere. Først og fremst skal en hjelm passe hodeformen. Sitte stramt og godt men samtidig ikke klemme ubehagelig på deler av hodet. Prøv å ta tak i hjelmen og vri den av hodet fremover. Hvis den passer ditt hode skal ikke det være mulig. Vekt er selvsagt viktig da en tung hjelm er svært tungt for nakken. Ikke stol på tallet produsenten anngir på sine vare-deklarasjoner men forsøk å veie den mot andre merker. For de som kjører fort er aerodynamikk svært viktig. Sjekk at hjelmen har stabiliserende finner eller lignende. Helt enkle og runde hjelmer har en tendens til å "vandre" rundt om kring og skape mye turbulens etter mine egne erfaringer.
En titt på innvending foring/stoffkvalitet samt visirløsning er kanskje også greit. Trenger jeg nevne Shoeis meget elegante løsning for bytte av visir..?
Om hjelmen koster 2000 el 7000 så skal den likevel passe ditt hode. Noe av det latterligeste jeg vet er folk som kjøper brukte hjelmer eller handler på internet uten å ha prøvd modellen.
Selvsagt synes alle at akkurat deres egen modell er den beste eller beste kompromiss. Hva som er bra er så utrolig individuelt at det kan vi nesten ikke diskutere. Først og fremst skal en hjelm passe hodeformen. Sitte stramt og godt men samtidig ikke klemme ubehagelig på deler av hodet. Prøv å ta tak i hjelmen og vri den av hodet fremover. Hvis den passer ditt hode skal ikke det være mulig. Vekt er selvsagt viktig da en tung hjelm er svært tungt for nakken. Ikke stol på tallet produsenten anngir på sine vare-deklarasjoner men forsøk å veie den mot andre merker. For de som kjører fort er aerodynamikk svært viktig. Sjekk at hjelmen har stabiliserende finner eller lignende. Helt enkle og runde hjelmer har en tendens til å "vandre" rundt om kring og skape mye turbulens etter mine egne erfaringer.
En titt på innvending foring/stoffkvalitet samt visirløsning er kanskje også greit. Trenger jeg nevne Shoeis meget elegante løsning for bytte av visir..?
Om hjelmen koster 2000 el 7000 så skal den likevel passe ditt hode. Noe av det latterligeste jeg vet er folk som kjøper brukte hjelmer eller handler på internet uten å ha prøvd modellen.
03 GSX-R 1000
Jeg handla på nett uten å ha prøvd, men den sitter som et skudd. Ok, jeg får et lite rødt merke på toppen av panna, men jeg merker det ikke som et ubehag så jeg bryr meg ikke stort.
Kall meg gjerne latterlig og tro hva du vil. Jeg har min egen mening
Kall meg gjerne latterlig og tro hva du vil. Jeg har min egen mening
Last edited by Gixxerman on 23 May 2006 14:51, edited 1 time in total.
- armath
- Posts: 212
- Joined: 17 Nov 2005 22:52
- MC: Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod
- Location: Valfjord
Hjelmen ble prøvd før den ble kjøpt og passet helt fint, og satt godt til hodet. Hadde hjelmen på i tre timer i strekk uten at det var ubehagelig . Eneste som forøvring er nevnt tidligere var at det var en del vindsus og støy, men ørepropper vil jo minske dette problemet betrakteligJoda wrote:Her var det mye latterlig lesning...
Selvsagt synes alle at akkurat deres egen modell er den beste eller beste kompromiss. Hva som er bra er så utrolig individuelt at det kan vi nesten ikke diskutere. Først og fremst skal en hjelm passe hodeformen. Sitte stramt og godt men samtidig ikke klemme ubehagelig på deler av hodet. Prøv å ta tak i hjelmen og vri den av hodet fremover. Hvis den passer ditt hode skal ikke det være mulig. Vekt er selvsagt viktig da en tung hjelm er svært tungt for nakken. Ikke stol på tallet produsenten anngir på sine vare-deklarasjoner men forsøk å veie den mot andre merker. For de som kjører fort er aerodynamikk svært viktig. Sjekk at hjelmen har stabiliserende finner eller lignende. Helt enkle og runde hjelmer har en tendens til å "vandre" rundt om kring og skape mye turbulens etter mine egne erfaringer.
En titt på innvending foring/stoffkvalitet samt visirløsning er kanskje også greit. Trenger jeg nevne Shoeis meget elegante løsning for bytte av visir..?
Om hjelmen koster 2000 el 7000 så skal den likevel passe ditt hode. Noe av det latterligeste jeg vet er folk som kjøper brukte hjelmer eller handler på internet uten å ha prøvd modellen.
Tempo Fighter 125cc
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.
Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.
Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
-
- Posts: 968
- Joined: 23 Mar 2006 20:45
- Location: Bergen
- armath
- Posts: 212
- Joined: 17 Nov 2005 22:52
- MC: Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod
- Location: Valfjord
Har kåpeglass og har prøvd å sitte lavt og høyt uten at det hjalp . Hjelmen har en gummikant i underkant forran så det er rimelig tett der, men når jeg trykker på visiret blir det mindre susing. Kan det vere justering på visiret slik at det tetter bedre
Tempo Fighter 125cc
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.
Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
Suzuki GSX 1100 EF. 1984 mod.
Suzuki GSX 1100 F 1993 mod.
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 1999 mod.
Kjørt:
2005 - 112 km (GSX 1100 EF)
2006 - 10400 km (GSX 1100 EF)
2007 - 10070 km (GSX 1100 EF)
2008 - 3010 km (Hayabusa)
------------780 km (ZZR 1100)
---------10112 km (GSX 1100 F) Solgt
2009 - 11420 km (Hayabusa 99mod)
Jeg opplever faktsik mye mer støy i hjelmen når jeg kryper helt ned til tanken bak kåpeglasset!
Får en sinnsyk sånn woob woob lyd som er helt jæ*** for ørene, akkurat som du kjører med vinduene nede bake i en bil. Men når jeg kryper vanlig ned og sitter normalt er dette ikke noe problem i det hele tatt
Mvh
-Shaft-
Får en sinnsyk sånn woob woob lyd som er helt jæ*** for ørene, akkurat som du kjører med vinduene nede bake i en bil. Men når jeg kryper vanlig ned og sitter normalt er dette ikke noe problem i det hele tatt
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Jeg skulle gjerne visst hvordan de filtrer lyden, spesielt for motrdykkelstøy, å mekanisk filtrere ut mye lavfrekvent lyd (vinduses dekker forsåvidt hele frekvensbåndet, men er gjerne sterkere på de lavere frekvensene), og beholde mellomfrekvensen i en propp er såvidt jeg vet ikke trivielt. Synd de ikke har noen grafer av hva de kan oppnå.Gixxerman wrote:Vurderer formstøpte selv som blir tilpasset akkurat ditt øre. Fåes med filter slik at de sperrer kun selve støyen, men lar deg høre alt av de lydene du vil høre.
http://www.earfoon.no
Hørte at det kom på rundt 1300kr, men det er jo en investering.
AtW
Spesialørepropper er neppe lagd for å dempe bedre,da helt adekvate skumpropper demper så mye som man kan dempe gjennom å tette igjenn øra (40 db) om de er trøkt inn riktig (noe særlig mer enn det går ikke, fordi da får vi bare lyden gjennom skallen istedet). Snarere er det ofte sånn at dyre propper demper mindre (men gjerne mer valgfritt), og ofte jevnt over frekvensbåndene. På mange fronter er det bedre og mer behaglig med en moderatdemping (og behag er ekstremt viktig for høreselsvern). Men man bør jo kjøpe noe som passer til det bruket man ønsker.Kosh wrote:Slike spesiallagde ørepropper er noe oppskrytt. Gode engangspropper i skum demper lyden bedre, og om man kjøper i litt volum er de mye billigere.
AtW