V Strom DL 650

Prat om tung MC.
WestDL650 K6
MC: KJøpt i 2006, super sykkel men nå i 2007 så har jeg lyst på en litt større sak.

V Strom DL 650

Post by WestDL650 K6 »

Har akkurat kjøpt meg V Strom DL 650, er storfornøyd med den utenom en ting, det er en sabla ekkel lyd (pipelyd) som kanskje kommer fra bensinpumpen, som irritere noen så jævli, noen forslag på å bli kvitt dette problemet. (høres spesielt på tomgang og lav hastighet)
Suzuki DL650 K6.............
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hun her kjører samme sykkel. Kanskje hun har noe tips :)

Velkommen til forumet forresten :D
WestDL650 K6
MC: KJøpt i 2006, super sykkel men nå i 2007 så har jeg lyst på en litt større sak.

Post by WestDL650 K6 »

Gixxerman wrote:Hun her kjører samme sykkel. Kanskje hun har noe tips :)

Velkommen til forumet forresten :D
Takker for tipset, fint forum for mc brukere her har jeg oppdaget.
FemIce
MC: Lille-V, 2004 mod

Post by FemIce »

Hei!
Bibelen for oss v-strom eiere er http://www.vstrom.info :lol:

Søkte litt på v-strom forumet og fant at det er en vanlig lyd på enkelte 650'r.
http://11109.rapidforum.com/topic=12047 ... &startid=1
(trenger du oversettelse så si fra...)
Hvis du er stø i engelsk så anbefaler jeg at du registrerer deg på forumet på http://www.vstrom.info (adressen er til portalen hvor det er link til forumet)
(jeg har samme nick der som her 8) )
I portalen finner du også en wiki/leksikon, med masse info, som er åpen for alle.

Vi har byttet kåpeglass på DL1000 til gubben og det ble så stor forskjell at vi har bestilt til min DL650 også.

Forøvrig så er 650' "the wee-strom" en bedre sykkel enn "the big V" så du har gjort et smart valg :lol:

-FemHappyVstromRider-
Last edited by FemIce on 10 May 2006 22:14, edited 2 times in total.
FemIce

Veltebøyler

Post by FemIce »

En annen ting - har du satt på veltebøyler?
Har du ikke gjort det ennå så anbefaler jeg Givi veltebøyler.
Ikke kjøp original Suzuki. De beskytter for dårlig. Går ikke så langt opp på siden som Givi sine.

Hva slags vesker fikk du med?
Givi, Shad eller Kappa?

-FemKunnskapstørst :lol: -
WestDL650 K6

Post by WestDL650 K6 »

Takker for svaret, så 650´en er bedre enn 1000´en. Jeg som så smått begynte å tenke på den største til neste år. Hva er bedre med den minste da?.

Jeg har også skiftet vindskjerm på min, det ble bare helt supert. :D

Nei jeg har ikke satt på veltebøyler, skal se om jeg finner bilder av den du anbefaler.

Vesker fikk jeg ikke med, kun toppboks, aner ikke hvilke sort det er, står heller ikke noe på den men det var den runde med "kattøyer" på
FemIce

Post by FemIce »

WestDL650 K6 wrote:Takker for svaret, så 650´en er bedre enn 1000´en. Jeg som så smått begynte å tenke på den største til neste år. Hva er bedre med den minste da?.
Uten å påberope meg å være noen guru da:
Den minste er teknisk veldig lik 1000, noe som gjør at bl.a. bremseeffekt i forhold til vekt er bedre.
Wee er mer letthåndtert. Det er utrolig hva de 20 kiloene gjør. Skal du bruke den til pendlersykkel/bysykkel så er den førstevalget hos de fleste som har prøvd begge.
Wee er en bedre allroundsykkel.
Wee er sterk nok til det meste. Selv full oppakning og to på tur.
(Men selvfølgelig er det litt mer kraft i big-V i det tilfellet da)

WestDL650 K6 wrote: Nei jeg har ikke satt på veltebøyler, skal se om jeg finner bilder av den du anbefaler.
]Image
(jeg kan se om jeg finner flere bilder på vstromforumet av de andre typene så du kan se forskjell, hvis ikke du har registrert deg der selv)
WestDL650 K6 wrote: Vesker fikk jeg ikke med, kun toppboks, aner ikke hvilke sort det er, står heller ikke noe på den men det var den runde med "kattøyer" på
Er ikke sikker på hvilken du har. Min er Givi og har runde kattøyer bak. (se bilde i bloggen min) (har du bilde av din)
Vurderer du vesker? I såfall anbefaler jeg Givi. Bæreren er penere når du ikke kjører med vesker på, og veskene ser bedre ut.
Og du beholder de originale blinklysene når du velger Givi.
(med mindre du skal gå for skikkelig røff look med Pelican firkantede sorte bokser da...)

-FemIce-
WestDL650 K6

Post by WestDL650 K6 »

Takker for bildet, har lagt ut bilde av min nå.
Har ikke registrert meg på noen andre sider så hadde vært fint om du fant noen andre bilder av veltebøyler.

Givi veskene du har ser fine ut, blir vel slike tenker jeg....... :wink:
FemIce

Post by FemIce »

WestDL650 K6 wrote:Takker for bildet, har lagt ut bilde av min nå.
Har ikke registrert meg på noen andre sider så hadde vært fint om du fant noen andre bilder av veltebøyler.

Givi veskene du har ser fine ut, blir vel slike tenker jeg....... :wink:
Her er Hepco & Becker sine. Ikke så fine som Givi sin syntes jeg, men de gir veldig god beskyttelse.
Image
Her er en tråd på v-strom-forumet med flere bilder av denne. http://11109.rapidforum.com/topic=111581417419
Vil du se mer av hva denne karen har gjort med sin v-strom så kan du ta en titt her og klikke på mc. Han er norsk :D

http://home.no.net/gunlan/

Fehling sine:
Image
http://www.fehling.de
Tråd på v-strom-forumet med flere bilder: http://11109.rapidforum.com/topic=11157 ... &startid=2

SW motech sine er veldig like Suzuki original.
Image

Her er en tråd med sammenligninger disse og noen til:
http://11109.rapidforum.com/topic=11157 ... &startid=1

(Hjelper det deg med disse linkene?)

Hilsen
Irene
FemIce

Givi vesker på V-strom 650 /DL650K4

Post by FemIce »

MERE OM GIVI VESKER.

Jeg lagde dette bildeoppsettet til en norsk en på v-strom-forumet som spurte om hvor stor forskjell det ble utseendemessig med den store toppboksen og den litt mindre V46.

På min lille v-strom valgt vi ikke den største topp-boksen, men den nest største V46. Noe av poenget var å gjøre en greie av at jeg hadde en litt mindre v-strom enn sambo og så likte jeg utseende bedre 8)

(Klikk på bildene for større bilder)
Image
Image
Image
Image

Sideveskene heter E41, og de har vi kjøpte innervesker til. Vanvittig deilig å bare ta ut en bag istedet for å slepe med seg hele koffertsettet inn på hotellrommet. Eller hvis du skal på besøk til noen og sykkel og vesker er blitt sølete og j...g, så slipper du å dra de møkkete koffertene inn i huset. Innerveske

-FemIce-

PS: Ja jeg har fortalt om det norske mc-forumet til de andre norske på v-strom-forumet :) Men det er ikke nok v-stromfolk her til at de er interessert :(
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Stå på du. Bare hyggelig at flere kan dele sin særegne interesse, om jeg så får kalle det, om én og samme sykkel. Man er aldri alene vettu :)
FemIce

Post by FemIce »

Gixxerman wrote:Stå på du. Bare hyggelig at flere kan dele sin særegne interesse, om jeg så får kalle det, om én og samme sykkel. Man er aldri alene vettu :)
Utrolig hvor mange sære (og snåle :roll: ) v-stromere det er over hele verden skal jeg si deg :-)
Men på dette forumet her er det viktigste at vi har en felles interesse som i manges øyne er sær nok - kle på seg når sola kommer frem og kjøre motorsykkel. Ikke rart jeg aldri blir brun :roll:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Og jeg drømmer om svette skinndresser om natta :lol:
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Gixxerman wrote:Og jeg drømmer om svette skinndresser om natta :lol:
Huffda :shock:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
WestDL650 K6

Re: Givi vesker på V-strom 650 /DL650K4

Post by WestDL650 K6 »

[quote="FemIce"]MERE OM GIVI VESKER.
Sideveskene heter E41, og de har vi kjøpte innervesker til. Vanvittig deilig å bare ta ut en bag istedet for å slepe med seg hele koffertsettet inn på hotellrommet. Eller hvis du skal på besøk til noen og sykkel og vesker er blitt sølete og j...g, så slipper du å dra de møkkete koffertene inn i huset. Innerveske

Takker så mye for tipsene, jeg har nå bestilt samme sidevesker m/innervesker, men venter foreløpig med toppboksen for å se hvordan dette blir seende ut. Skal testes ut i sommer.................
Post Reply