stiann wrote:se litt lengere opp så har jeg skrevet forklaring. sitter en skrue under vert bein som du må skru ut. denne skruen ser du ikke før du har fjernet hjul bolten
Ok, men da må du dele beinet.
Tar du de av slipper du jo å plukke fra hverandre beinet. Og det er jo greit hvis det kun er simmerringen som skal skiftes.
må bare få frem at jeg her skriver om opp ned gaffel. det er jo det på gsxr`n som det er snakk om i dette innlegget. men til dere som har den vanelige gaffel typen så må dere ta av gaffel beina
stiann wrote:se litt lengere opp så har jeg skrevet forklaring. sitter en skrue under vert bein som du må skru ut. denne skruen ser du ikke før du har fjernet hjul bolten
Ok, men da må du dele beinet.
Tar du de av slipper du jo å plukke fra hverandre beinet. Og det er jo greit hvis det kun er simmerringen som skal skiftes.
du må jo dele beint uansett da
Trenger ikke dele beinet. Skifta nettopp begge på min og det var gjort på en halvtime uten å dele beinet. En lettere modda skrutrekker som verktøy.
ok ja det går sikkert ann og pirke simringen ut på et slags vis, men jeg mener nå den enkleste måten er og dele beinet, er ikke noen løse deler så er jo ikke noe vanskelig da. og regner med det også er raskere enn og pirke dem ut
stiann wrote:ok ja det går sikkert ann og pirke simringen ut på et slags vis, men jeg mener nå den enkleste måten er og dele beinet, er ikke noen løse deler så er jo ikke noe vanskelig da. og regner med det også er raskere enn og pirke dem ut
Av den halvtimen jeg brukte på å skifte simmerringene på begge gaffelbeina var det vel 5min som gikk med til å fjerne de gamle og sette på de nye. Resten av tia gikk med på å løsne og montere fra sykkelen.
Folk får gjøre dette som de vil. Jeg gjør det raskere uten å dele enn jeg gjør når jeg deler
per72 wrote:Jeg byttet på min,leverte gaffelbeina på verksted,kom på 1500 inkl. deler (var for begge beina)
Oi det var virkelig overpris.
Jeg leverte begge mine gaffelben på MC-deler, og de tok 500 kr inkl. deler.
Tror ikke det er mye forskjell på oppned-demperene fra min RS125 til din ZX-6R