Så er målet nådd, jeg er i havn

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Gratulerer med nytt jern! :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Acehole wrote:Grattis med slede! :D
Fine sykler det der, litt vel traust og tungt etter min smak men hvis du liker Harley må jo det være drømmen 8)

Hva er greia med "taxes paid" og "stage one taxes paid" forresten?
Taxes paid = Harley skatten :D

For å klare miljøkrav mht støy og utslipp er HD (i likhet med mange andre sykler) strupet på både luft inn og luft ut. Ved å bytte eksosanlegg får man mere fri flyt på luft ut. Ved å bytte luftfilter og få dynojet-kit på innsug, får man mere guffe inn den veien også. Effektøkning ca 15% på min (oppgradering av "mjukvare" også siden det er innsprøytning). Dette kalles stage 1 trimming, og er den "ekstra skatten" man gjerne betaler for å få litt mere lyd og effekt. Neste steg - stage 2, går bl. a. på bytting av kammer. Slik fortsetter det oppover stage for stage. Slik sett ikke noe spesielt forskjellig fra en del andre sykler.
Post Reply