Effektanlegg?!?
- Fantomet
- Posts: 141
- Joined: 01 Mar 2006 19:36
- MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through! - Location: Trondheim
Effektanlegg?!?
Hoi!
Har nettopp kjøpt ny sykkel. Den er litt tam i mellomregisteret. Kan dette være pga effektanlegget? Den kommer jo som en kule på 6000omdr.
Det er en Honda CBR 900 RR - 97mod.
Har nettopp kjøpt ny sykkel. Den er litt tam i mellomregisteret. Kan dette være pga effektanlegget? Den kommer jo som en kule på 6000omdr.
Det er en Honda CBR 900 RR - 97mod.
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Grattis med ny sykkel!!! Hvor har du gjort av Kawaen nå da?
Høres ut som det er bensinblandinga ja, som lett blir påvirket av modifiserte luftfiltre og effektanlegg. Er den tam hele veien opp til 6000rpm, eller bare rundt 5-6000 rpm?

Høres ut som det er bensinblandinga ja, som lett blir påvirket av modifiserte luftfiltre og effektanlegg. Er den tam hele veien opp til 6000rpm, eller bare rundt 5-6000 rpm?
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
- Fantomet
- Posts: 141
- Joined: 01 Mar 2006 19:36
- MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through! - Location: Trondheim
Vet ikke. Sykkelen er helt ny! Har ikke fått tid til å "Åpne opp for å se hva som er inni", hehehe... Den er frisk til å begynne med, for så å dø til den kommer for fullt! Kawaen er solgt. 20000 løk. Greitt nok. 7000kr for fullkasko, etter kraftig pruting!
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Først av alt bør du sjekke om dette er et typisk fenomen for akkurat denne motoren/sykkelen. På min Bandit 400 var det et hull i effektkurven rundt 4-6000rpm, men motoren min var kjent/beryktet for dette og alt var med andre ord som normalt..! CBR900RR er tross alt en mer utpreget turtallsmaskin enn den gamle Kawasakien, så det kan vel hende det bare er uvant med en litt annen form på effektkurven..?
Det kan være overgangen mellom pilotskruens område og der dysenåla bestemmer. I så fall kan det å løfte hele dysenåla et halvt hakk være det som skal til. Men i og med at jeg ikke har hatt akkurat disse symptomene på min sykkel, er det sikkert lurt om Keihin eller noen andre med full peil på forgasserne og/eller erfaring med akkurat din sykkel uttaler seg..
Hva skjedde med "Kawasaki er best" osv..? Er du blitt hedning..?
Det kan være overgangen mellom pilotskruens område og der dysenåla bestemmer. I så fall kan det å løfte hele dysenåla et halvt hakk være det som skal til. Men i og med at jeg ikke har hatt akkurat disse symptomene på min sykkel, er det sikkert lurt om Keihin eller noen andre med full peil på forgasserne og/eller erfaring med akkurat din sykkel uttaler seg..

Hva skjedde med "Kawasaki er best" osv..? Er du blitt hedning..?

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
- Fantomet
- Posts: 141
- Joined: 01 Mar 2006 19:36
- MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through! - Location: Trondheim
Høres uansett ut som om dette er noe for en mekaniker, og ikke for meg. Det er vel å overdrive at den "dør", men jeg syns som sagt den er litt slapp mellom 2-5000omdr ja.
Hedning og hedning. Det er vel kanskje Honda som er i skuddet hos meg nå, dog med Kawasaki på en hvass andreplass!
Hedning og hedning. Det er vel kanskje Honda som er i skuddet hos meg nå, dog med Kawasaki på en hvass andreplass!
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Så absolutt. Den går allerede litt magert med åpen potte. Forgassere kompenserer ikke for ekstra luft, så setter du på åpne filtere uten å justere får den alt for mager blanding. Risikerer å brenne hull i stemplene etc. Vil ihvertfall ikke få noe effekt =)RH racing wrote:går syklene magert med kn filter og potte? på min så står det karbon potte, og har akurat bestilt meg k&n filter.. dumt å montere uten dyno kit?