Effektanlegg?!?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Effektanlegg?!?

Post by Fantomet »

Hoi!
Har nettopp kjøpt ny sykkel. Den er litt tam i mellomregisteret. Kan dette være pga effektanlegget? Den kommer jo som en kule på 6000omdr.
Det er en Honda CBR 900 RR - 97mod.
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Grattis med ny sykkel!!! Hvor har du gjort av Kawaen nå da? :shock:

Høres ut som det er bensinblandinga ja, som lett blir påvirket av modifiserte luftfiltre og effektanlegg. Er den tam hele veien opp til 6000rpm, eller bare rundt 5-6000 rpm?
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Spør du meg så synst eg det høres rart ut at bare pga du bytter bakre potte så skal dette ha noe å si.. men er det bytte luftfilter så er eg heller mer enig :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Post by Fantomet »

Vet ikke. Sykkelen er helt ny! Har ikke fått tid til å "Åpne opp for å se hva som er inni", hehehe... Den er frisk til å begynne med, for så å dø til den kommer for fullt! Kawaen er solgt. 20000 løk. Greitt nok. 7000kr for fullkasko, etter kraftig pruting!
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Først av alt bør du sjekke om dette er et typisk fenomen for akkurat denne motoren/sykkelen. På min Bandit 400 var det et hull i effektkurven rundt 4-6000rpm, men motoren min var kjent/beryktet for dette og alt var med andre ord som normalt..! CBR900RR er tross alt en mer utpreget turtallsmaskin enn den gamle Kawasakien, så det kan vel hende det bare er uvant med en litt annen form på effektkurven..?

Det kan være overgangen mellom pilotskruens område og der dysenåla bestemmer. I så fall kan det å løfte hele dysenåla et halvt hakk være det som skal til. Men i og med at jeg ikke har hatt akkurat disse symptomene på min sykkel, er det sikkert lurt om Keihin eller noen andre med full peil på forgasserne og/eller erfaring med akkurat din sykkel uttaler seg.. 8)

Hva skjedde med "Kawasaki er best" osv..? Er du blitt hedning..? :lol:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Sjekk om det er orginalt luftfilter. Er det det så er det vel lurt å ta en rens på gasserne før du gjør noe mer.

Tviler på at den skal være slik...
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Hvis forgasserne var full av drit innvendig, tror jeg sykkelen ville gått dårlig over hele registeret, og ikke bare på mellomregisteret..?
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Ja, jeg tenkte på det jeg også. Men hvis den går for magert som den vil gjøre etter å sette inn annet filter og potte så ville den ikke gått så bra over resten av registeret heller. :D Men det er vel mellomregisteret som man merker det best på.
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Post by Fantomet »

Høres uansett ut som om dette er noe for en mekaniker, og ikke for meg. Det er vel å overdrive at den "dør", men jeg syns som sagt den er litt slapp mellom 2-5000omdr ja.
Hedning og hedning. Det er vel kanskje Honda som er i skuddet hos meg nå, dog med Kawasaki på en hvass andreplass!
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Joda
Posts: 143
Joined: 22 May 2006 16:42

Post by Joda »

Jeg har hørt endel historier om problemer med omdysing av akkurat disse modellene. Ta kontakt med noen som har benk og kan justere frem optimal dysing.
03 GSX-R 1000
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

går syklene magert med kn filter og potte? på min så står det karbon potte, og har akurat bestilt meg k&n filter.. dumt å montere uten dyno kit?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

RH racing wrote:går syklene magert med kn filter og potte? på min så står det karbon potte, og har akurat bestilt meg k&n filter.. dumt å montere uten dyno kit?
Så absolutt. Den går allerede litt magert med åpen potte. Forgassere kompenserer ikke for ekstra luft, så setter du på åpne filtere uten å justere får den alt for mager blanding. Risikerer å brenne hull i stemplene etc. Vil ihvertfall ikke få noe effekt =)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

da venter jeg med å montere til jeg får evt dynokit..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply