Bråkete MIG potte

Prat om tung MC.
Post Reply
som

Bråkete MIG potte

Post by som »

Kjører med en MIG potte som bråker noe fælt :smt067 , kunne tenkt meg å kunne kjøre uten hørselsvern. Er eneste alternativet å skifte potte ? Og hva anbefales ?
viper
MC: husaberg fs650c

Re: Bråkete MIG potte

Post by viper »

som wrote:Kjører med en MIG potte som bråker noe fælt :smt067 , kunne tenkt meg å kunne kjøre uten hørselsvern. Er eneste alternativet å skifte potte ? Og hva anbefales ?
mulig demper vatten er sotet igjen så den har blit hard,hat potta på lenge?kan jo prøve og pakke om potta,demper vatt er ikke dyrt,har samme problem selv,har på en micron potte nå og når jeg gir på får jeg dotter i øra :lol:
04 mod fs650 motard sykkel
som

Post by som »

Potten har vel stått på i 4 år nå og jeg kjører sykkelen omtrent hele året, så mulig dempevatten er ferdig. Er det popnaglene som må borres ut for å komme til denne vatten ?
viper
MC: husaberg fs650c

Post by viper »

som wrote:Potten har vel stått på i 4 år nå og jeg kjører sykkelen omtrent hele året, så mulig dempevatten er ferdig. Er det popnaglene som må borres ut for å komme til denne vatten ?
er vel 3 pop nagler helt i utløpet på potta som må ut da ja,på potta mi er naglene borret ut og erstatet med skruer.
04 mod fs650 motard sykkel
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Fiksa meg en billig brukt Yoshi potte for kort tid siden, og i starten syntes jeg det var helt sykt mye lyd. Nå syntes jeg det har avtatt, og jeg bare digger lyden. Enten har jeg blitt døv, eller så har lyden faktisk avtatt :lol: Høres litt rart ut at den plutselig avtar i lyd men men. Mitt inntrykk er at den bråker litt mindre hvertfall :)
NPNG
MC: BSA B33

Post by NPNG »

Har selv en dønn lik sykkel i garasjen(farger og alt..) med BSM vampire carbon slip-on... Flott lyd! ...men ikke helt på nivå med bezzer'n...
Image
som

Post by som »

Hvor kjøpes denne vatten i Bergen ??
Astaroth

Post by Astaroth »

Få tak i en billig original potte, de bråker nesten ikke i det hele tatt og de fleste selger de billig fordi de vil ha på bråke-potter.

Har originalpotta på min, og det eneste jeg hører noe særlig under 8k RPM er vindstøy...
Image
som

Post by som »

Trenger litt støy, bruker sykkelen til jobb og har sett at det hjelper å bli hørt godt i tett trafikk. Spesielt mellom køen.....carbonpotten er også finere på sykkelen enn den originale tønnen.
Skal stappe potten om, vatt er bestillt, er spent på resulatet.......
KinG^KaoZ
MC: VFR700F

Post by KinG^KaoZ »

Gixxerman wrote:Fiksa meg en billig brukt Yoshi potte for kort tid siden, og i starten syntes jeg det var helt sykt mye lyd. Nå syntes jeg det har avtatt, og jeg bare digger lyden. Enten har jeg blitt døv, eller så har lyden faktisk avtatt :lol: Høres litt rart ut at den plutselig avtar i lyd men men. Mitt inntrykk er at den bråker litt mindre hvertfall :)
Vil nok tro at det er du som blir vant med lyden. Har opplevd det mange ganger selv :)

Er det samme som om du alltid grisekjører, så tar du litt pauser og kjører helt normalt en stund, når du så gir på igjen vil det føles kjappere ut en når du grisekjørte hele dagen :)
som

Post by som »

Har borret ut naglene i MIG potten men stussen bak er tydeligvis også limt :( , så det ser ikke ut til å lenger være en rask kveldsjobb å åpne den.
Noen tips ? Må jo være litt forsiktig med karbonen også....
Post Reply