ulyd honda cbx 750 f 86 mod...

Prat om tung MC.
Post Reply
storm

ulyd honda cbx 750 f 86 mod...

Post by storm »

Hei!
Jeg har en honda cbx 750 f 1986 mod,da jeg har vært ute og kjørt de siste dagene har det kommet en metallisk ulyd den forsvinner når jeg har clutchen inne, men den kommer når clutchen er ute og gir gass og lyden blir høyere når jeg gir gass. Har en mistanke om at det kan være lageret i motoren som er begynt og bli gåent, veit ikkje når sist sykkelen var overhalt. (den er kjørt snart 69000 km).Er det noen der ute som kan gi meg noen råd og tips om hva jeg skal eller kan gjøre med denne lyden eller om det er noe og gjøre i det hele tatt, fikk eit råd fra en kamerat om evt. og bruke en tykkere motorolje for og bli kvitt lyden ( bruker 10-w 40 semisyntetisk motorolje nå).
Forresten er det noen som veit hva det koster ca og overhale motoren på verksted for denne sykkelen??

På forhånd Takk.
Last edited by storm on 08 Jun 2006 11:55, edited 1 time in total.
KØLLA

Post by KØLLA »

Lite trolig at du må gå så drastisk til verks at motoren må overhales. Vil anbefale deg og demontere motordekselet på høyre side og heller ta ei vurdering på tilstanden på lageret til clutchen. Kjører du innom et mc verksted så er de sikkert behjelpelig med og gi deg en endelig dom på problemet.
Post Reply