Fått gjort masse også, ikke bare øldrikking som en del bedriver på disse turene. Lørdag var vi i Flamingoland og fikk sett mye rare dyr, alt fra marekatter til kondorer, i tillegg til at vi fikk hengt mye opp ned og opplevde g-krefter i fleng i diverse heftige berg og dalbaner.
De hadde en rasende festlig en, der man satt på "motorsykler" med en åndssvak aks, og noen heftige svinger og stup. Og med kamera strategisk plassert i begynnelsen av banen. Jadda. Vi skulle leke hjemme, og satt med venstrefingern i været og skulle se tøff ut, men hvor lett er det når man holder på å flire seg ihjel pga heftig aks?

Videre ble det litt shopping, masse glaning og bildeknipsing. 256 MB minnekort holdt ikke lenger enn til i går ettermiddag, enda jeg hadde skrudd ned bildestr etterhvert for å spare plass...
Lørdagen var det fest på York Racecourse, som får banene her hjemme til å fremstå som meget fislete. Lærte et nytt uttrykk også-hestepølserally

Hotellet vi bodde på var det samme som ifjor, så også i år gikk vi over banen hjem-men denne gangen slapp vi å klatre over piggtrådgjerder og porter med ekle metallspisser siden vi fant en sti

Ble kjent med masse folk, det var heftig utveksling av tlf nr på båten, og vi er herved invitert til Sveio på St.Hansaften av nye venner fra Haugalandet De påstod forøvrig at jeg kjørte som en mann, og han ene snakket veldig mye om støvlene mine, som han hadde sittet og glodd på store deler av veien nedover fra Newcastle til York

Apropos kortesje, EN ting irriterte noe grenseløst, og det er de som "sover" i kortesjen, og lager lange luker, ikke holder plassen sin og evt fyller inn tomrom som måtte oppstå. Greit at man gjerne vil kjøre ved siden av noen, eller har favoritthekker å glo inn i, men...

Jeg ble så mektig forbannet over enkeltes jallakjøring i kortesjen, at vi kjørte alene opp igjen fra York til Newcastle. Nyinnkjøpt Tom Tom Rider var gull å ha, ellers hadde vi neppe dradd til Flamingoland heller, siden brosjyren ikke hadde veibeskrivelse og vi ikke ante hvor Malton var i forhold til York. GPSen fungerte greit, men var i overkant sen om å be deg kjøre av på motorvei. Den viste kjør av etter man hadde kjørt forbi, så litt knot ble det i børjan.
Og syklene har oppført seg eksemplarisk. Ikke som ifjor, da min måtte løpes igang en haug med gangen-pga noe som viste seg å være en fillebagatell...

En annen ting som gjerne bør nevnes, var spontanapplausen da det ble rapportert om 10 grader og pissregn på Vinstra fredagen