Gixxerman wrote:Satt og tenkte på dødsulykken i Drammen for noen dager siden da jeg var ute og kjørte litt idag tidlig. Så plutselig ser jeg en Viking-bil komme fra venstre i en rundkjøring. Bakpå lasteplanet var det en bil, og rett bak denne lå det en most sykkel. Da tenkte jeg bare at snart må det vel ta slutt. Ganske sprøtt og se slikt bare rulle rett forbi deg, når man vet at noen personer enten har fått jævla vondt, eller har dødd
Ja slikt gjør inntrykk
Jeg opplevde senest i dag ei dødsulykke og det får en til å tenke på hvordan en selv ferdes i trafikken og ikke minst at utstyret er i orden. Kjør forsiktig å ikke ta unødvendige sjangser. Det er ikke tøft å være dau!
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Greia er vel at små kjøretøy oppfattes som lengre borte enn det de egentlig er, også har det ikke minst med respekt å gjøre.
Skal si jeg ble forbauset da jeg satt meg inn i en diger liftbil og durte avgårde første gangen. Var vant med personbil og MC, men plutselig hadde alle så voldsom respekt for meg...
Forrige bilen vår var en Silverado Pickup, og min far lånte den noen dager. "Endelig kødder ikke de pene menneskene med Land Roverene og X5 og RAV'ene med meg lenger!" utbrøt han fornøyd etter å ha forsert diverse rundkjøringer i tett trafikk...
At man kan oppnå rabatt hos forsikringsselskapene ved bruk av refleksvest, anser jeg ikke som noe umulighet. Tidligere (vet ikke hvordan det er nå) fikk man rabatt om det kun var en fører av kjøretøyet, og om man brukte sikkerhetsklær...
Den røde fare: helt klart! Veldig enig... folk kaster seg ikke ut foran ett vogntog
Ellers har jeg stor tro på refleksvest.. utrolig hvor observante folk blir når de tror de ser en politi. Har opplevd at folk har blinket inn og sluppet meg forbi når jeg kommer kjørende bak dem og tar dem raskt igjen (med vesten på)... dette oppleves sjeldent ellers
Opplever folk ukentlig som svinger ut for å ikke slippe meg gjennom køen
At klærne er vanskelige å se når du sitter på sykkelen kan så være, kommer ann på type sykkel..
Kosh: for alt i verden, statistikk fra et forsikringselskap SKAL tas med en klype salt
-cartman (som i år skal bli mye bedre å bruke vesten enn i fjor)
Når det kommer til det der med respekt, hadde vært kjekt å sett statistikk på hvor mange av de som kjører tohjuling som selv bryter vikeplikt mot motorsykler når de kjører bil Tror ikke det er mange, jeg merker selv hvor mye mer observant jeg er på motorsykler enn mange andre
Riktig det, Winalot. Folk som kjører MC er bedre bilførere. Skulle vært obligatorisk med to kjøretimer på motorsykkel og to kjøretimer i lastebil for alle som tar personbillappen.
Tror nok også at folk som kjører MC er mer observante på MC når de kjører bil en gjennomsnittsbilisten.
Har hatt (fungerende) MC i en uke nå, og jeg må si at det plutselig er uvant mange som prøver å kjøre ut foran meg i rundkjøringer, uansett hvor mye jeg blinker.
Tok av motorveien nå isted, og kommer da rett inn i en rundkjøring. Jeg kom rolig inn, og var inne i rundkjøringen. Så kommer en rundt 60-70 år gammel kjerring i buret sitt, rett fra høyre. Hun så kun til høyre og hun så kun den veien gjennom hele rundkjøringen.
VÅKN OPP DIN KJERRING! DET FINNES EN SIDE TIL, OG DEN HETER VENSTRE!
Er det rart syklister kræsjer med slike folk på veien
Jeg pleier vanligvis å ha mørk regnjakke, men av og til en rød tykkere jakke, samt blå kjeledress. '
speedy gonzales 2: Var en tråd om dette for en god stund siden. Noen måneder tenker jeg. Husker desverre ikk hva konklusjonen var, men synes å huske at det ikke hjalp så mye. Kanskje jeg tar feil, men
etter mye forsking så har det vist seg at gult er en farge som fanger oppmerksomhet. Det er den største grunnen til at abmulanse tjenesten holder på å bytte ut de gamle røde og hvite bilene til gule.
ambulansen sliter ofte med de samme problemene som oss, de er helt avhengige av å bli sett i trafikken. og gulfargen sammen med blå-lys og 1000m er det beste som er for å bli sett.
Ditta har det vært mye for og mot.......Det viser seg i ettertid at den gule fargen ikke hjelper like godt som først antatt!
Men de gule ambulansene er lettere å få øye på enn gule brannbiler! Brannbilene kommer ikke til å skifte til gult!
Jobber selv som brannmann og vi har nettopp kjøpt ny bil. så dette ble nøye diskutert før vi valgte farge
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Har ikke den helt store opplevelsen av at burister ikke tar hensyn. Men joda, jeg ser det jo om ikke daglig, så iallfall hver uke. Mulig at det er fordi jeg kjører min sykkel, min tur, og lar buristene kjøre som de vil at jeg ikke ser så mange vikepliktsbrudd og uoppmerksomme bilførere?
Kjører alltid med langlys, og opplever tydelig at sykler med langlys ses mye bedre i solskinn en med bare nærlys. Og som en av kjørelærerne som var instruktør på Rustløserkurset i vår sa det; "Jeg kjører alltid med langlys. Er det en billist som blinker med lysa og er sur fordi han blir blendet, vinker jeg og sier; Hurra, du har sett meg"
Gul vest vises i trafikken det er sikkert, og enda bedre vises de gule jakkene som noen har begynt med nå. Spørsmålet er likevel om buristene tar hensyn til det de ser?
Blinklys ut av rundkjøring f.eks er jo også et problem. Har begynt å kjøre mest mulig rett gjennom rundkjøringene, for å komme raskest mulig ut av en potensiell faresituasjon
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum