Innlevering av skilt

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
laffen

Innlevering av skilt

Post by laffen »

Hei er ny på forumet her, flott side dere har.
Ligger å lurer litt på å kjøpe sykkel igjen.
Det eg lurte på var hvis jeg kjøpte meg en mc å leverte inn skiltene (får har ikke tid å bruke den før noen måneder)til biltilsynet , må jeg da opp å vise sykkelen når jeg da skal ta den i bruk , eu kontroll eller slipper man det .

Mvh.
Leif
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Eu-kontroll er det ikke på mc. Hvis det ikke er noe spesielt som mangellapp etc.. slipper du å vise den også.
laffen

Post by laffen »

Ok kjempe greier å takk får svar .
Da er det bare å gå opp å få henta skilta igjen
laffen

Post by laffen »

Hvet du hva det koster når en skal få ut skilt på den igjen , er vel et gebyr biltilsynet skal ha for det o
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Hmm,,jeg tror ikke det koster noe, men de oppbevarer bare skiltene en periode, tror det er tre eller seks månder før de makulerer dem. Da koster det noen hundrelapper å få lagd nytt.

Hvis du leverer skiltene med en gang du kjøper sykkelen så behøver du vel heller ikke å betale omreg før du henter ut skiltene heller.
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model

Post by medic1136 »

lassie wrote:Eu-kontroll er det ikke på mc. Hvis det ikke er noe spesielt som mangellapp etc.. slipper du å vise den også.
Det er også teknisk kontroll av mc, men der blir det bare tatt stikk prøver. Da jeg kjøpte den forige jeg hadde, ble leveringen utsatt for den måtte inn til kontroll.

Dette blir stortsett bare gjort med sykler som blir solgt brukt, fra forhandler om jeg forstod MC oslo rett. Men fremdeles bare stikkprøver.
laffen

Post by laffen »

Takk skal dere ha ,får sett om jeg finner meg en sykkel snart har vært uten noen år men nå begynner kriblingen, :D
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

De har skiltene i 6 måneder, så makuleres dem

I know, mitt ble makulert :P
- Skyt her -
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Stemmer med 6 måneder ja. Jeg henta ut skiltene, eller jeg ÓG tidligere eier, hentet ut skiltene på dagen faktisk. Flaks at jeg fikk lønning da og fikk unnagjort alt papirarbeid da. Er vel ikke så dyrt for nye skilter, men en krone her og en krone der vettu :wink:
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

medic1136 wrote:Det er også teknisk kontroll av mc, men der blir det bare tatt stikk prøver. Da jeg kjøpte den forige jeg hadde, ble leveringen utsatt for den måtte inn til kontroll.

Dette blir stortsett bare gjort med sykler som blir solgt brukt, fra forhandler om jeg forstod MC oslo rett. Men fremdeles bare stikkprøver.
nå snakker du om eierskifte.

når man leverer skiltene på sitt eget kjøretøy kan man senere hente dem ut igjen mot å vise kvittering for betalt årsavgift og forsikringsbevis.
Hvis de er makulert får man en rekvisisjon for å få lagd nye.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

men hva om man leverer skiltet nå: føre 1juli. da skal man egentlig få igjen 50% av årsavgiften.. men om jeg levere skiltene nå.. får da forige eier igjen pengene ? eller kommer dem til meg? skal ha skilt på den etter jeg har tatt oppkjøring.. som sikkert ikke blir no føre august eller no..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

RH racing wrote:men hva om man leverer skiltet nå: føre 1juli. da skal man egentlig få igjen 50% av årsavgiften.. men om jeg levere skiltene nå.. får da forige eier igjen pengene ? eller kommer dem til meg? skal ha skilt på den etter jeg har tatt oppkjøring.. som sikkert ikke blir no føre august eller no..
Får ikke refundert noe veiavgift om du leverer skilter nå, for så å hente dem ut i august igjen vel?

1. juli er vel fristen for skroting av kjøretøy for refusjon av veiavgift? Eller halv veiavgift etter 1. juli om kjøretøyet har vært avskiltet lenge (gidder ikke google nå :))

Vi betalte ihvertfall halv veiavgift da vi hentet ut skilt til bil som hadde vært avskiltet i åresvis. Dette var på høsten ifjor.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

ok. så det gjelder kun ved skroting? ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Det eneste du kan oppnå ved å levere inn skiltet ditt til august, er å slippe å betale forsikring i perioden skiltet er hos Biltilsynet.

Noe veiavgift sparer man ikke ved å levere inn skiltet på den tiden ihvertfall.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Post Reply