Innlevering av skilt
Innlevering av skilt
Hei er ny på forumet her, flott side dere har.
Ligger å lurer litt på å kjøpe sykkel igjen.
Det eg lurte på var hvis jeg kjøpte meg en mc å leverte inn skiltene (får har ikke tid å bruke den før noen måneder)til biltilsynet , må jeg da opp å vise sykkelen når jeg da skal ta den i bruk , eu kontroll eller slipper man det .
Mvh.
Leif
Ligger å lurer litt på å kjøpe sykkel igjen.
Det eg lurte på var hvis jeg kjøpte meg en mc å leverte inn skiltene (får har ikke tid å bruke den før noen måneder)til biltilsynet , må jeg da opp å vise sykkelen når jeg da skal ta den i bruk , eu kontroll eller slipper man det .
Mvh.
Leif
Hmm,,jeg tror ikke det koster noe, men de oppbevarer bare skiltene en periode, tror det er tre eller seks månder før de makulerer dem. Da koster det noen hundrelapper å få lagd nytt.
Hvis du leverer skiltene med en gang du kjøper sykkelen så behøver du vel heller ikke å betale omreg før du henter ut skiltene heller.
Hvis du leverer skiltene med en gang du kjøper sykkelen så behøver du vel heller ikke å betale omreg før du henter ut skiltene heller.
Det er også teknisk kontroll av mc, men der blir det bare tatt stikk prøver. Da jeg kjøpte den forige jeg hadde, ble leveringen utsatt for den måtte inn til kontroll.lassie wrote:Eu-kontroll er det ikke på mc. Hvis det ikke er noe spesielt som mangellapp etc.. slipper du å vise den også.
Dette blir stortsett bare gjort med sykler som blir solgt brukt, fra forhandler om jeg forstod MC oslo rett. Men fremdeles bare stikkprøver.
nå snakker du om eierskifte.medic1136 wrote:Det er også teknisk kontroll av mc, men der blir det bare tatt stikk prøver. Da jeg kjøpte den forige jeg hadde, ble leveringen utsatt for den måtte inn til kontroll.
Dette blir stortsett bare gjort med sykler som blir solgt brukt, fra forhandler om jeg forstod MC oslo rett. Men fremdeles bare stikkprøver.
når man leverer skiltene på sitt eget kjøretøy kan man senere hente dem ut igjen mot å vise kvittering for betalt årsavgift og forsikringsbevis.
Hvis de er makulert får man en rekvisisjon for å få lagd nye.
men hva om man leverer skiltet nå: føre 1juli. da skal man egentlig få igjen 50% av årsavgiften.. men om jeg levere skiltene nå.. får da forige eier igjen pengene ? eller kommer dem til meg? skal ha skilt på den etter jeg har tatt oppkjøring.. som sikkert ikke blir no føre august eller no..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
-
Får ikke refundert noe veiavgift om du leverer skilter nå, for så å hente dem ut i august igjen vel?RH racing wrote:men hva om man leverer skiltet nå: føre 1juli. da skal man egentlig få igjen 50% av årsavgiften.. men om jeg levere skiltene nå.. får da forige eier igjen pengene ? eller kommer dem til meg? skal ha skilt på den etter jeg har tatt oppkjøring.. som sikkert ikke blir no føre august eller no..
1. juli er vel fristen for skroting av kjøretøy for refusjon av veiavgift? Eller halv veiavgift etter 1. juli om kjøretøyet har vært avskiltet lenge (gidder ikke google nå

Vi betalte ihvertfall halv veiavgift da vi hentet ut skilt til bil som hadde vært avskiltet i åresvis. Dette var på høsten ifjor.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
-