Det viste seg at sikringen hadde gått. Jeg skiftet sikring, og alt virket slik det skulle, helt til jeg slo på fjernlyset igjen. Da røyk sikringen og alt ble mørkt igjen.
I dag har jeg vært ute i garasjen for å sjekke opp litt. Jeg trodde kanskje at det var fjernlysbryteren som var synderen i og med at sikringen røyk hver gang jeg brukte den bryteren. Sjekket bryteren, men den var i orden. Fulgte så ledningene fra bryter og kontrollerte alle kontakter og skjøter. Alt virket helt greit. Sjekket så pæra i fjernlyset, men også den var helt grei.
Så startet jeg motoren. Lizzie har automatisk kjørelys, så nærlys og parklys tennes når motoren starter. Skrudde på fjernlys, og sikringen røyk igjen. Skifta til ny sikring, og startet opp igjen. Da så jeg at parklyset ikke lyste. Skiftet pæra i parklyset, og dermed var problemet løst! Plutselig virket alle lys og brytere uten at en eneste sikring røyk.

Så til mitt spørsmål til de som måtte ha greie på elektriske fenomener: Er det virkelig slik at en gåen parklyspære kan være årsaken til at lys-sikringen går når man slår på fjernlys???