Befolkningsantallet på jorda

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Gixxerman

Befolkningsantallet på jorda

Post by Gixxerman »

Idag er det så mange mennesker på jorda som det aldri før har levd totalt.

Drøft påstanden !

Satt og holdt på med dette hos en kompis, sammen noen andre, natt til tirsdag. Vi hadde drukket osv men brukte jo en del timer for å bli enige, og det ble vi aldri :lol:

Altså, forklar hvordan dette er mulig :wink:

PS: Les øverste linje nøye.
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Re: Befolkningsantallet på jorda

Post by Bhrsrk »

Gixxerman wrote:Idag er det så mange mennesker på jorda som det aldri før har levd totalt.
Jeg tipper svarene blir like uklare som spørsmålsstillingen. Som du roper i skogen får du svar. :)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Hvordan skal vi kunne vite hvor mange mennesker det er som aldri før har levd totalt??? :smt017
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
jandreas
Posts: 27
Joined: 16 Mar 2006 20:01
Location: Halden

Post by jandreas »

Ok! :? I dag lever det ca 6,5 MRD. menesker her på jorda! Men "noen" har regnet ut at det har levd ca. 21 MRD. her på jorda totalt. 8)
Lese første linja nøye først?? "Ær'e no' lureri 'elle?" :lol:
:D Gidder ikke å tenke så hardt på morran! :roll:
Men ha en god dag alikevel!
Jandreas 8)
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jeg er enig i Jandreas...
levd totalt
Vi er iallefall ikke flere her per dags dato enn alle som har levd på jorden før oss....tror jeg iallefall.... :roll:
Image
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Kommer vel ann på om man teller de som er døde nå, og regner alle som har levd. Men hvis du tenker alle som har levd i et bestemt øyeblikk blir det litt annerledes.
Og hvis du følger den første måten, med hvor mange mennesker som har levd; hvor langt tilbake i evolusjonen teller man?

For det lever flere mennesker samtidig nå enn det har gjort før, sannsynligvis, men det lever ikke flere mennesker nå enn det har gjort før, hvis alle som har levd teller ett liv. For de som lever i dag har ikke levd, de lever...hvis man hadde telt med de som lever i dag også hadde det vært umulig.

Her er det hvordan man tolker spørsmålet som gir riktig svar, og om man tolker det feil får man feil svar :wink:
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Takk, var det jeg også tenkte :) Tolkningen av påstanden kan gi forskjellige svar...
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Æ'ndalitten wrote: Og hvis du følger den første måten, med hvor mange mennesker som har levd; hvor langt tilbake i evolusjonen teller man?
Totalt skrev jeg, altså ever...
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Altså da rasen Homo Sapiens først dukket opp eller...?
Image
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Gixxerman wrote:
Æ'ndalitten wrote: Og hvis du følger den første måten, med hvor mange mennesker som har levd; hvor langt tilbake i evolusjonen teller man?
Totalt skrev jeg, altså ever...
Du må jo spesifisere hvor langt tilbake du mener. Man kan jo spore mennesket tilbake til aper, og igjen tilbake til encellede organismer, så å telle alle disse hadde vel blitt litt i overkant... :p
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Så du kaller encellete organismer for mennesker :roll:
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Gixxerman wrote:Så du kaller encellete organismer for mennesker :roll:
Nja, var ikke helt det jeg siktet til... Men hvor langt tilbake vil du kalle oss for mennesker? Til apene? Homo dittogdatt?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Vi kan ikke beregne antallet mennesker ned til hvert individ uten at vi vet om du regner med "adam og eva" eller hvaforno 8) :lol:
Image
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Men uansett tror jeg det har levd flere mennesker før enn det gjør i akkurat dette øyeblikket.
Med utgangspunkt i at det lever ca 6,5 milliarder mennesker akkurat nå, og at ca 21milliarder mennesker har levd en eller annen gang her på jorda, så tolker jeg det slik at påstanden i første post er feil.

Eller mener du det slik at det aldri før har levd like mange mennesker samtidig som det gjør nå. I så fall er påstanden riktig.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det må komme fler til live hver dag, enn det dør. Da vil det leve flere folk enn det har gjort.
Post Reply