Parkering med mc i Bergen
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
Parkering med mc i Bergen
Eg må til sjømannslegen i byn imorgen og har ikkje mulighet å låne bil og er ikkje lysten på å ta bussen, så eg lurer på om eg kan parkere på f.eks ett fortau utenfor legen uten problemer?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Fortauet er vel omtrent den eneste plassen du kan stå med en mc og få bot for det
Prøv heller i veikanten, så lenge det ikke er skilt om parkering/stans forbudt.. Vet ikke hvor sjømannslegen holder til jeg, hva er adressen? Vet om en del lure p-plasser i sentrum..

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
- Speedy Gonzales
Godagen Bandit
Så vi får bot ved å parkere på fortau ja, hmm da gjør vi ikkje det flere ganger
Nevn noen greie parkeringsplasser da?
Meg og kjerringen fant ut for noen dager siden at vi kan parkere gratis på nygårdshøyden etter kl 5 eller noe sånt
Angående legen så hadde vi visst fått en sjømannslege her i Os og, så eg dro ikkej til byn....

Så vi får bot ved å parkere på fortau ja, hmm da gjør vi ikkje det flere ganger

Nevn noen greie parkeringsplasser da?
Meg og kjerringen fant ut for noen dager siden at vi kan parkere gratis på nygårdshøyden etter kl 5 eller noe sånt

Angående legen så hadde vi visst fått en sjømannslege her i Os og, så eg dro ikkej til byn....
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Kawasaki z1000 08 mod
- Speedy Gonzales
-
Slenger fra meg sykkelen der det måtte passe (så sant den ikke står i veien)
Rundt hele torgalmenningen, gjerne oppetter en eller annen hitlerjeksel, bosspann eller annen avsperring. Utenfor børs cafe er det stoooort fint bredt fortau. Utenfor Tinghuset er det jo goood plass-i det hele tatt er mulighetene store.
Så lenge man bruker knollen litt og tenker på teite, feite fotgjengere med rullator og barnevogn og lager plass til dem, så går det meste. Har aldri hørt om noen som har fått p-bot her i byen...
Rundt hele torgalmenningen, gjerne oppetter en eller annen hitlerjeksel, bosspann eller annen avsperring. Utenfor børs cafe er det stoooort fint bredt fortau. Utenfor Tinghuset er det jo goood plass-i det hele tatt er mulighetene store.
Så lenge man bruker knollen litt og tenker på teite, feite fotgjengere med rullator og barnevogn og lager plass til dem, så går det meste. Har aldri hørt om noen som har fått p-bot her i byen...
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
- Tor Erik H.
1360,- for 7minutter jobb som man nesten klarer å gjøre selv, er litt i drøyeste laget jaspeedy gonzales 2 wrote:Han sjekker om eg er i stand til å seile på båt, men for å si det sånn da, han tar bare helvetes godt betalt for noe eg kunne gjort hos fastlegen min

hvor seiler du?
OffTopic..

-- '01 CBR 600 F4i --
- Speedy Gonzales
Regner med du er på båt du og?
Er nettop ferdig på skolen så no har eg bare sommerjobb i Hsd mens opplærings kontoret jobber for å skaffe oss jobber.
De kom å sa tidlegare i år at de lovde oss alle jobb.
Men håper at innen en 2 måners periode er eg på litt større båter som seiler litt lengre enn fra den ene kaien til den andre
Hvis du jobber på båt, hvor og hva er du?

Er nettop ferdig på skolen så no har eg bare sommerjobb i Hsd mens opplærings kontoret jobber for å skaffe oss jobber.
De kom å sa tidlegare i år at de lovde oss alle jobb.
Men håper at innen en 2 måners periode er eg på litt større båter som seiler litt lengre enn fra den ene kaien til den andre

Hvis du jobber på båt, hvor og hva er du?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Kawasaki z1000 08 mod
- Speedy Gonzales
Høres bra utKosh wrote:De er spesielt snille med MC i Bergen. Jeg parkerte min på fortauet bak politihuset (for at ikke den skulle bli stjålet eller rotet med) i to døgn mens jeg var på ferie der, og fikk ikke noen bot. Satte den selvsagt så godt ut av veien for fotgjengere som mulig.

Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Hmmm...har da parkert på fortauet i "alle år" her i Bergen, uten å få noen bøter... Tror nok som nevnt her, at om man bare parkerer uten å være til hinder for myke trafikkanter, så går man fri...!bandit wrote:Fortauet er vel omtrent den eneste plassen du kan stå med en mc og få bot for detPrøv heller i veikanten, så lenge det ikke er skilt om parkering/stans forbudt.. Vet ikke hvor sjømannslegen holder til jeg, hva er adressen? Vet om en del lure p-plasser i sentrum..
Men selvsagt kunne det vært greit å vite hva loven sier om det, noen som vet (med henvisning til paragraf)?
vet ikke hva loven sir, men jeg har parkert sykkelen min mye i bergen sentrum de siste ukene. ikke fått ei eneste bot!
Hvis du ser deg litt rundt også så står det ganske mye sykkler på fortaua!
Men som sagt, bruk vett. sett deg så godt ut av veien som mulig! slik du ikke hindrer folk som har behov for litt plass!
Mvh
-Shaft-
Hvis du ser deg litt rundt også så står det ganske mye sykkler på fortaua!
Men som sagt, bruk vett. sett deg så godt ut av veien som mulig! slik du ikke hindrer folk som har behov for litt plass!
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
http://www.mcsiden.com/index.php?artikkelid=429&back=1
Her står det om hvor du har lov å parkere i Bergen (og andre stroe byer i Norge)
Her står det om hvor du har lov å parkere i Bergen (og andre stroe byer i Norge)
$$- Super Stine 

Trafikkreglene §17 punkt 1c: Det er forbudt å stanse helt eller delvis på fortau, gangveg eller sykkelveg.
For trøsykler:
§ 18. Særlige bestemmelser for syklende
4. Sykkel kan stanses eller parkeres på sykkelveg, gangveg, fortau, gågate eller gatetun dersom den ikke er til unødig hinder eller ulempe.
For trøsykler:
§ 18. Særlige bestemmelser for syklende
4. Sykkel kan stanses eller parkeres på sykkelveg, gangveg, fortau, gågate eller gatetun dersom den ikke er til unødig hinder eller ulempe.
V4 fun