Oppbevaring av utstyr på MC-tur

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Tvinitla
MC: YAMAHA FJ 1200 '89

Oppbevaring av utstyr på MC-tur

Post by Tvinitla »

Vi skal på MC-tur til Danmark i sommer, dette blir vår første lengre tur. Jeg lurer litt på hvordan dere gjør det rent praktisk med oppbevaring av MC-utstyret når dere stopper f.eks. i en by noen timer. Det virker upraktisk å bære med seg hjelm, støvler og dress når en rusler i byen i varmt vær. Å henge f.eks. hjelmene på sykkelen kan vel være litt risikabelt med hensyn til tyveri.
:roll:
Noen som har noen tips ?
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Hjelmene kan man låse fast på sykkelen. Det kan man vel gjøre med dressen og, om man har kjetting og lås. Om man trer kjettingen gjennom ermene feks, må man isåfall klippe dressen av og da er den jo ikke særlig brukendes etterpå...?

Men med skivelåser er det håpløst å låse fast hjelmen, så fremfor å drasse hjelm i timesvis på fornøyelsespark, hang vi dem pent på styret og tok sjansen på at de fremdeles var der når vi returnerte. Om ikke hadde jeg kjørt tilbake uten, og heller kjøpt ny :?

Jeg har støvler som er gode å gå i (ikke kjøpt i MC-sjappe) og bruker jakke og bukse. Buksen går i vesken, og jakken over armen e.l :)

Låsbare kofferter er jo fint da. Vi bruker magnettankvesker, som kjapt gjøres om til bag/ryggsekker.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Ett tips er å parkere ved togbanestasjoner o.l siden disse har oppbevaringsbokser man kan ha tingene sine i :)
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Oppbevaringsbokser?

Nei, de har de fjernet mange steder rundtom nå. Pga terrorfaren. Bla på shoppingsentere i Newcastle...
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Vanligvis går jeg i kjøredressen, eller tar jakka på armen. Hjelmen tar jeg ofte på armen, iallfall ved kortere avstikkere fra Panther'n, ellers er det hjelmlåset under setet som gjelder. På lengre turer har jeg før hatt en stor toppboks, og har ofte brukt den som oppbevaring.
Har også en tung kjetting trukket med sykkelslange, og den kan som Den Røde Fare sier brukes til å dra gjennom klær i tilfelle det er nødvendig. I Norge har jeg ansett den som overflødig på tur, Panther'n er såpass kjennelig, halvgammel og sjabby at tyveri til annet enn slakt anser jeg som uaktuelt. I så tilfelle har tyven lite peil på sykler :roll:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

på lengre turer har jeg med bakboksen.. oppi der har jeg plass til to hjelmer.. på kortere turer så henges disse i kjetting låsen..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply