redd å kjøre med trim på??
redd å kjøre med trim på??
viss dåkke he trimm på og ikkje vil bli tatt å finnst d en måte politiet ikkje kan sjå skilte.... måten er å lakke ma klarlakk på skilte... når plitiet lyset på skilte i mørket reflektere lyset tebake og politiet greie ikkje å sjå skilte...
nope!
Det beste er å roe ned kjøring litt på dagen når du vet snuten ligger der. Om du lakker klar lakk på skiltet blir jo bare purken mer nysjerrig på sykkelen din, og da stopper de deg garantert
best å leke som ingen ting.... hehe!


- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
- Tekumseh
- Posts: 2374
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
En liten pekefinger fra meg, selv om jeg skjønner det er moro.
Politi-knappene er ei turtallsperre. Blir den kjørt noen minutter med dette på, går coil'en rett vest.
Hvem skjønner ikke at det er sperre/politiknapp når mopeden akselererer som bare det opp til 4.500 rpm og så blir det stopp der...
Og i tillegg er de lett å finne. Det finnes til og med politiknapper med fjernkontroll. Selve boksen bør man vel gjemme inni luft-filterboksen.
Men de fleste som trimmer har sportsluftfilter så....
Dette er falsk trygghet. Men det går ikke an å snakke om trygghet i forhold til trim. Forsikringa gjelder ikke, man er uerfaren enda i 16/17-årsalderen, så det er farlig.
Man kan kjøre ihjel seg selv eller andre med trim. Kjører man ihjel andre må man i tillegg dekke erstatninger selv mht forsikringa.
Noe som igjen kan føre til at de trekker 30 - 40 øre av hver eneste krone du tjener igjennom hele livet ditt.... Tenk på det.
Og lakkering av skilter hjelper som sagt ikke når de stopper deg fordi mopeden går for fort. Da stopper de deg, og tenker på skiltet etterpå.
Og No Way om du kan kjøre ifra 'purken' med en trimma moped. Tror nok poilitibilene er litt sprekere.
Politi-knappene er ei turtallsperre. Blir den kjørt noen minutter med dette på, går coil'en rett vest.
Hvem skjønner ikke at det er sperre/politiknapp når mopeden akselererer som bare det opp til 4.500 rpm og så blir det stopp der...
Og i tillegg er de lett å finne. Det finnes til og med politiknapper med fjernkontroll. Selve boksen bør man vel gjemme inni luft-filterboksen.
Men de fleste som trimmer har sportsluftfilter så....
Dette er falsk trygghet. Men det går ikke an å snakke om trygghet i forhold til trim. Forsikringa gjelder ikke, man er uerfaren enda i 16/17-årsalderen, så det er farlig.
Man kan kjøre ihjel seg selv eller andre med trim. Kjører man ihjel andre må man i tillegg dekke erstatninger selv mht forsikringa.
Noe som igjen kan føre til at de trekker 30 - 40 øre av hver eneste krone du tjener igjennom hele livet ditt.... Tenk på det.
Og lakkering av skilter hjelper som sagt ikke når de stopper deg fordi mopeden går for fort. Da stopper de deg, og tenker på skiltet etterpå.
Og No Way om du kan kjøre ifra 'purken' med en trimma moped. Tror nok poilitibilene er litt sprekere.
Problemet er at når man er i den alderen er ikke delen av hjerne som sier fra om mer abstrakte farer ordentlig utviklet. Det fører til at ikke det føles så farlig å tenke på for tenåringer som det gjør for eldre personer. Det er altså ikke fordi vi som er eldre er så smarte at vi synes det er dumt å gjøre det, men fordi hjernen vår gir oss en mer reell farefølelse ved å tenke på potensielle konsekvenser.
V4 fun