i går sku jeg og kjæresten min spise middag..
så dum som jeg er, greide jeg å parkere på car park sin parkerings plass..
å det endte med 600,- i bot:/
å den nekter jeg å betale...
hva bør jeg gjøre? noe som har opplevd det samme?
</ kristiansen
Car Park
-
Car Park
'05 Daelim Roadwin
-Grom lyd
Ina<33
-Grom lyd
Ina<33
- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: Car Park
Husker du ikke de som hadde parkert to og to scootere på de oppmerkede plassene på "Shell-tomta" i vår? Stod i OA. De hadde betalt for den ene av scooterne,og trodde de skulle slippe å betale for begge. Nå forteller du ikke hvor du hadde parkert i by'n, men det parkeringsselskapet skal ha betalt for alle slags kjøretøyer. Og har du bare trodd at tohjulinger fikk parkere gratis, er det ikke grunnlag for å nekte. Sure penger,javel. Men, som Keihin sier, det blir billigst å betale.Kristiansen wrote:i går sku jeg og kjæresten min spise middag..
så dum som jeg er, greide jeg å parkere på car park sin parkerings plass..
å det endte med 600,- i bot:/
å den nekter jeg å betale...
hva bør jeg gjøre? noe som har opplevd det samme?
</ kristiansen
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

I utgangspunktet skal MC betale p-avgift, akkurat som biler. Men siden MC ikke har noen kupe å gjemme p-lappen i, må du ta vare på den. Får du bot må du ta med lappen og vise fram til p-selskapet, så slipper du bot.
I utgangspunktet har jeg ingenting til overs for CarPark fordi kjerringa har en klagesak gående mot dem. Hun kom bort til bilen samtidig med P-vakten, som lovte at hun ikke skulle få bot. Hun kjøper ny p-lapp og legger i ruta mens p-vakten ser på. Etter noen måneder kommer det inkassokrav fordi en p-bot ikke er betalt. Hva gir du meg?
Smarte jævler... de bruker et inkassobyrå som "klageavdeling".
Men de skal jaggu få gi meg valuta for penga... har allerede vært hos "klageavdelingen" én gang og lagd helvete... 
I utgangspunktet har jeg ingenting til overs for CarPark fordi kjerringa har en klagesak gående mot dem. Hun kom bort til bilen samtidig med P-vakten, som lovte at hun ikke skulle få bot. Hun kjøper ny p-lapp og legger i ruta mens p-vakten ser på. Etter noen måneder kommer det inkassokrav fordi en p-bot ikke er betalt. Hva gir du meg?

Revidert lov, nå er selskaper kun påbudt å gi kunder 1 inkassovarsel før oversendelse. Dette er iallefall slik det fungerer når det kommer til avbetalingssaker... Jeg jobber med detteGixxerman wrote:Først 3 advarsler, så inkasso.Keihin wrote:Du nekter på hvilket grunnlag?
Tror det beste tipset er å betale, så du slipper å betale dobbelt så mye etter at inkassoselskapet har lagt på sine gebyrer