Ferox wrote:Banditbiker wrote:
Når jeg leser at folk i alderen 20-25 år har hatt gjentatte negative opplevelser i forbindelse med å bli stoppet av politiet, stiller jeg spørsmål om HVORFOR er det noen som til stadighet blir stoppet, mens andre kan kjøre et halvt liv og vel så det uten å bli stoppet. Kan det tenkes at det har en sammenheng med ens egen trafikkadferd, eller er man bare generelt mye mere uheldig enn det resten av befolkningen er?
Hva er problemet når man kjører helt normalt og holder fartsgrensen, møter så en politibil som bråsnur og kommer etter med blålys?
Det
må jo være for å prøve å vise hvor mye makt de har, bruker enhver anledning for å trakassere folk. Når dette skjer gjentatte ganger, i forskjellige biler og det skjer med mange forskjellige mennesker, ikke bare ungdom, er det tydelig at Arendalspolitiet har et seriøst problem.
Respekten for politiet forsvant for ca. 16 år siden når jeg begynte å kjøre moped og så hvordan de nedlater seg til å behandle folk som ikke har gjort noe galt.
De største drittsekkene i Norge sprader utvilsomt rundt i blå uniform!
Vel, jeg har aldri opplevd noe sånt, verken i Tønsberg eller andre steder. Veffal her i Tønsberg er de fleste utrolig nok ganske hyggelige selvom de er ganske "harde" her i forhold til andre vestfoldbyer.
Har kun blitt stoppa med bilen et par ganger, èn gang i promillekontroll, og èn gang fordi jeg "snuska rundt" ved Bil-Service i 23 tiden på kvelden for å se om bilen min som skulle ha 4-hjulskontroll dagen etter var parkert inne eller ute. Synes det er bra at dem passer på.
Det er flere ganger når jeg har kjørt sykkel, og har stått sammen med noen lokale (bil)rånere jeg kjenner med ganske drøy tuning og styling, at diverse politibiler svinger innom bare for å sjekke. Ofte så slår de av en prat, og advarer oss om ting vi ikke burde sette på bilene som ikke er lov osv for da må de ta skiltene, og jeg synes det er greit at de sier det sånn istedet for å bolestorme en stakker seinere. I tillegg kunne de fint vært drittsekk mot meg i det jeg kom inn på området med effektanlegg, diodebaklys som sikkert ikke er godkjent, ulovlige blinklys, etc. på sykkelen, men somregel så har jeg bare en hyggelig "kameratsamtale" og får bare kommentarer som "fin sykkel", "kjør forsiktig" osv.
Så jeg har bare positive erfaringer, og jeg tror det går mye på om du oppfører deg som et voksent menneske og ikke en drittunge og sier "faen der kommer den jævla snuten" litt for høyt i det de ankommer et sted, som ganske mange gjør. Og det er somregel de som klager og syter hele tida og sier at politiet er no dritt.
Det kan jo hende at Arendalspolitiet som Ferox nevner er noe spesielt da, men de har ikke jeg vært borti.
mvh