Skjennepeken fra onkel i sivil....

Prat om tung MC.
Ninja Turtle
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity

Post by Ninja Turtle »

[quote="...,de er der for å hjelpe oss og å ta vare på oss. Og det gjør de ganske bra syntes jeg.[/quote]

Gud bedre, hvor gamle er vi her a? Jeg for min del er ferdig i barnehagen og har vel lært å ta vare på meg selv etter hvert. Men får regjeringa det som dem vil kan jeg vel snart la være både å ta vare på meg selv å tenke selv. De lager jo lover å regler for hver minste lille ting! Vi skal ikke få lov til å ha det noe moro eller nyte godt av noe som kan være billig i detta landet her. Men det er en helt annen diskusjon. :wink:

Er helt enig i at vi trenger politiet. Det er det vel ingen tvil om. Men det er vel nok annet å henge fingra i enn å kjøre rundt å framprovosere situasjoner. Det er bare det jeg vil ha fram.
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Å skrive at politiet er ute for å framprovosere situasjoner er like meningsløst som å si at brannvesenet er ute etter å framprovosere branner, leger er ute etter å framprovosere ulykker, rørleggere ute etter å framprovosere vannlekasjer. Er det noen som har noe som helst å tjene på å framprovosere mc og bilulykker er det verkstedene. Selv de tror jeg ikke er ute i det markedet.
Ninja Turtle
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity

Post by Ninja Turtle »

Hadde han flytta seg da han så at jeg kom bak han i høyere fart hadde aldri denne situasjonen oppstått. Derfor framprovoserer han situasjonen når han velger å ikke flytte seg! Det at han er politi er jo uvesentlig i så måte. Jeg hadde jo blitt like provosert om det var en hvilken som helst annen som hadde gjort det. But that`s me...

Men nå har jeg vel skrevet dette så mange ganger at de fleste burde ha fått det med seg... Skal ikke skrive det igjen. Jeg lover.
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Da ser vi fram til å høre om neste episode hvor du blir liggende bak en som ikke flytter seg (en som ikke er politi), eller gjør vi egentlig det? Skjer jo hele tiden.
Pollti

Post by Pollti »

FrodeT wrote:[quote="...,de er der for å hjelpe oss og å ta vare på oss. Og det gjør de ganske bra syntes jeg.
Gud bedre, hvor gamle er vi her a? Jeg for min del er ferdig i barnehagen og har vel lært å ta vare på meg selv etter hvert. [/quote]

Alle kan trenge å få en korreksjon på kjøringen sin uansett antall hjul en har på kjøredoningen . Hva er så problematisk med det da ?
recus

Post by recus »

Banditbiker wrote:Det du skal være klar over...
Hvem er "du" som du peker til?
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Go figure it out siden det var et direkte svar på ditt innlegg i foregående melding.
torstebo

Post by torstebo »

Har hørt at det skal ligge lister på nettet over alle de sivile politibilene i Oslo blant annet :D Noen som kan bekrefte dette? Greit å ta en ekstra titt hvis man har tenkt å dra på bitte litt over grensa. Har selv blitt stoppet et par ganger siste 3 ukene av sivile så begynner å kjenne til bilene :roll: En gang fordi de mente de kun kunne se skiltet fra et helikopter, og andre gangen vet jeg ikke..

Torstein
recus

Post by recus »

Banditbiker wrote:Go figure it out siden det var et direkte svar på ditt innlegg i foregående melding.
I så tilfelle skjønner jeg ikke helt hva du prøver å si/svare...
Doofy

Post by Doofy »

Banditbiker wrote:Å skrive at politiet er ute for å framprovosere situasjoner er like meningsløst som å si at brannvesenet er ute etter å framprovosere branner, leger er ute etter å framprovosere ulykker, rørleggere ute etter å framprovosere vannlekasjer. Er det noen som har noe som helst å tjene på å framprovosere mc og bilulykker er det verkstedene. Selv de tror jeg ikke er ute i det markedet.

Her er jeg ikke helt enig med deg. Jeg mener at politiet bør sitestilles ifra ambulanse, brann og andre håndtverkere. Politiet er en egen greie for seg selv. Det som er veldig synd er at det er utrolig mange der ute som tar glede i det å ødelegge dagen for andre. Dette forteller jeg ut ifra erfaring og utifra det at jeg har sitti å hørt en del på politiradio. Her hører du det tydelig at de er ute etter å ta folk. Jeg synes dette for min del er forkastelig, men slik er det og det er ikke stort vi kan gjøre med det. Så lenge det finnes politibetjenter så vil det alltid finnes folk som ødelegger ryktet for alle andre. Aspiranter er spesielt flinke til dette. Nå sier jeg ikke at det ikke finnes politibetjenter som er ålreite.. det finnes det.. uten tvil, men det er bare ikke så mange av dem. Jeg kjenner politibetjenter personelig og dette er jo helt vanlige mennesker som alle andre, men jeg har også merket her at det ligger en viss arroganse latent hos denne personen. Dro faktisk frem et eksempel for henne og spurte om hun ville stoppet meg hvis jeg kjørte 5 km for fort.. og hun sa at det ville hun gjort med en gang, men den andre gangen jeg spurte henne om det så ville hun ikke gjort det. Det skal nevnes at hun hadde en dårlig dag første gang jeg spurte henne om dette. Så etter dette så ser jeg også det at andre politibetjenter kan ha dårlige dager, men det at de lar det gå ut over oss civile synes jeg er galt, men de er jo bare menneskelige de også så de er nok ikke perfekte de heller. Før så hadde jeg et litt slikt inntrykk av at politiet skulle være forbilder i trafikk og til fots, men dette synet mistet jeg fort etter at jeg har hatt et par møter med politi i min tid. Merkelig nok så er det mange politibetjenter som er direkte KØDDER!!! ikke vet jeg hvorfor, men det er kanskje derfor de har valgt dette yrket? har de kanskje valgt feil?
Doofy
DUCATI "The closest ting to an orgasm"
<<JUST>> Ducati 900SS
Magnalf
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)

Post by Magnalf »

Diskuterer dere dette enda? Bynn å grin. Er ikke noe vits i å leke sjef over politi
Road Rider c" ,)
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Jeg tok førerkort for MC i 1975, bil i 1977. Jeg har altså vært på veien noen år og lagt tilbake ganske så mange kilometer på både 2 og 4 hjul.

I løpet av disse årene har jeg vært borti politi 2 ganger. Det var samme uken, og dette er faktisk 25 år siden skjedde. Den ene gangen var teknisk kontroll, den andre gangen for rødlyskjøring hvor jeg beklaget min uoppmerksomhet, og fikk kjøre videre uten videre forføyelser.

Når jeg leser at folk i alderen 20-25 år har hatt gjentatte negative opplevelser i forbindelse med å bli stoppet av politiet, stiller jeg spørsmål om HVORFOR er det noen som til stadighet blir stoppet, mens andre kan kjøre et halvt liv og vel så det uten å bli stoppet. Kan det tenkes at det har en sammenheng med ens egen trafikkadferd, eller er man bare generelt mye mere uheldig enn det resten av befolkningen er?
Ferox

Post by Ferox »

Banditbiker wrote:
Når jeg leser at folk i alderen 20-25 år har hatt gjentatte negative opplevelser i forbindelse med å bli stoppet av politiet, stiller jeg spørsmål om HVORFOR er det noen som til stadighet blir stoppet, mens andre kan kjøre et halvt liv og vel så det uten å bli stoppet. Kan det tenkes at det har en sammenheng med ens egen trafikkadferd, eller er man bare generelt mye mere uheldig enn det resten av befolkningen er?

Hva er problemet når man kjører helt normalt og holder fartsgrensen, møter så en politibil som bråsnur og kommer etter med blålys?

Det jo være for å prøve å vise hvor mye makt de har, bruker enhver anledning for å trakassere folk. Når dette skjer gjentatte ganger, i forskjellige biler og det skjer med mange forskjellige mennesker, ikke bare ungdom, er det tydelig at Arendalspolitiet har et seriøst problem.

Respekten for politiet forsvant for ca. 16 år siden når jeg begynte å kjøre moped og så hvordan de nedlater seg til å behandle folk som ikke har gjort noe galt.

De største drittsekkene i Norge sprader utvilsomt rundt i blå uniform!
Magnalf

Post by Magnalf »

Ferox wrote:
Banditbiker wrote:

Hva er problemet når man kjører helt normalt og holder fartsgrensen, møter så en politibil som bråsnur og kommer etter med blålys?

Det jo være for å prøve å vise hvor mye makt de har, bruker enhver anledning for å trakassere folk. Når dette skjer gjentatte ganger, i forskjellige biler og det skjer med mange forskjellige mennesker, ikke bare ungdom, er det tydelig at Arendalspolitiet har et seriøst problem.

Respekten for politiet forsvant for ca. 16 år siden når jeg begynte å kjøre moped og så hvordan de nedlater seg til å behandle folk som ikke har gjort noe galt.

De største drittsekkene i Norge sprader utvilsomt rundt i blå uniform!
Vel, jeg har aldri opplevd noe sånt, verken i Tønsberg eller andre steder. Veffal her i Tønsberg er de fleste utrolig nok ganske hyggelige selvom de er ganske "harde" her i forhold til andre vestfoldbyer.

Har kun blitt stoppa med bilen et par ganger, èn gang i promillekontroll, og èn gang fordi jeg "snuska rundt" ved Bil-Service i 23 tiden på kvelden for å se om bilen min som skulle ha 4-hjulskontroll dagen etter var parkert inne eller ute. Synes det er bra at dem passer på.

Det er flere ganger når jeg har kjørt sykkel, og har stått sammen med noen lokale (bil)rånere jeg kjenner med ganske drøy tuning og styling, at diverse politibiler svinger innom bare for å sjekke. Ofte så slår de av en prat, og advarer oss om ting vi ikke burde sette på bilene som ikke er lov osv for da må de ta skiltene, og jeg synes det er greit at de sier det sånn istedet for å bolestorme en stakker seinere. I tillegg kunne de fint vært drittsekk mot meg i det jeg kom inn på området med effektanlegg, diodebaklys som sikkert ikke er godkjent, ulovlige blinklys, etc. på sykkelen, men somregel så har jeg bare en hyggelig "kameratsamtale" og får bare kommentarer som "fin sykkel", "kjør forsiktig" osv.

Så jeg har bare positive erfaringer, og jeg tror det går mye på om du oppfører deg som et voksent menneske og ikke en drittunge og sier "faen der kommer den jævla snuten" litt for høyt i det de ankommer et sted, som ganske mange gjør. Og det er somregel de som klager og syter hele tida og sier at politiet er no dritt.

Det kan jo hende at Arendalspolitiet som Ferox nevner er noe spesielt da, men de har ikke jeg vært borti.

mvh
Road Rider c" ,)
Magnalf

Post by Magnalf »

FrodeT wrote:Hadde han flytta seg da han så at jeg kom bak han i høyere fart hadde aldri denne situasjonen oppstått. Derfor framprovoserer han situasjonen når han velger å ikke flytte seg! Det at han er politi er jo uvesentlig i så måte. Jeg hadde jo blitt like provosert om det var en hvilken som helst annen som hadde gjort det. But that`s me...

Men nå har jeg vel skrevet dette så mange ganger at de fleste burde ha fått det med seg... Skal ikke skrive det igjen. Jeg lover.
Er man aggresiv og blir lett provosert, har man ikke noe i trafikken å gjøre.

For å være litt firkanta :)

mvh
Road Rider c" ,)
Post Reply