Glassfiber

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
NPNG
MC: BSA B33

Glassfiber

Post by NPNG »

Noen som har erfaring med å lage deler i glassfiber? Kan noe av det de har på biltema brukes?

Bør ha noe som flyter utover uten å måtte kline så mye med det... Har sett noe som så helt perfekt ut en gang tidligere, men vet ikke hva det heter eller hvor det selges...
Image
Tore^NSR

Post by Tore^NSR »

Er en fyr her som har gjort en del arbeid med glassfiber, Fribbern heter han.
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... t=gubbebil
Du kan jo se hva han har gjort med bilen :wink:
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Han holder også til på MC-Forumet, så du kan sende han en pm. Post gjerne ev. svar, for dette er det sikkert flere som ikke vet så mye om.
NPNG
MC: BSA B33

Post by NPNG »

Etter å ha undersøkt litt virker det som det er mange måter å fikse dette på... Lat som jeg er tok jeg minste motstands vei; en boks glassfibersparkel kjøpt hos mekonomen, maskerte området jeg skulle lage deksel til og klinte på sparkel. Ser bra ut så langt, har bare igjen å pusse.

Tips: Ikke bruk for mye herder... blir no jævlig fort jævlig hardt...
Image
Fribbern

Post by Fribbern »

Det du får kjøpe på biltema er ikke noe å bruke. galssfiberen er stiv og vanskelig å jobbe med. Poyester og herder er heller ikke av beste kvalitet.

Jeg fant meg et båtstøperi, hvor de støper speedbåter her i drøbak. Sjefen der liker å tjene en svart slant i lomma, og selger derfor glassfiber og utstyr villig til en grei penge.

Å jobbe med glassfiber er veldig lett egentlig. Jeg hadde aldri rørt det før jeg startet med bagasjerommet i bilden min.

Jeg skal til neste sommer lage avstøp av kåpa til sykkelen min, og kan prøve å ta litt bilder og legge ut en how to. I mellomtiden er jeg bare glad for å svare på spørsmål.

Mvh
Anders
Post Reply