Noen som har erfaring med å lage deler i glassfiber? Kan noe av det de har på biltema brukes?
Bør ha noe som flyter utover uten å måtte kline så mye med det... Har sett noe som så helt perfekt ut en gang tidligere, men vet ikke hva det heter eller hvor det selges...
Glassfiber
Er en fyr her som har gjort en del arbeid med glassfiber, Fribbern heter han.
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... t=gubbebil
Du kan jo se hva han har gjort med bilen
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... t=gubbebil
Du kan jo se hva han har gjort med bilen

Etter å ha undersøkt litt virker det som det er mange måter å fikse dette på... Lat som jeg er tok jeg minste motstands vei; en boks glassfibersparkel kjøpt hos mekonomen, maskerte området jeg skulle lage deksel til og klinte på sparkel. Ser bra ut så langt, har bare igjen å pusse.
Tips: Ikke bruk for mye herder... blir no jævlig fort jævlig hardt...
Tips: Ikke bruk for mye herder... blir no jævlig fort jævlig hardt...

Det du får kjøpe på biltema er ikke noe å bruke. galssfiberen er stiv og vanskelig å jobbe med. Poyester og herder er heller ikke av beste kvalitet.
Jeg fant meg et båtstøperi, hvor de støper speedbåter her i drøbak. Sjefen der liker å tjene en svart slant i lomma, og selger derfor glassfiber og utstyr villig til en grei penge.
Å jobbe med glassfiber er veldig lett egentlig. Jeg hadde aldri rørt det før jeg startet med bagasjerommet i bilden min.
Jeg skal til neste sommer lage avstøp av kåpa til sykkelen min, og kan prøve å ta litt bilder og legge ut en how to. I mellomtiden er jeg bare glad for å svare på spørsmål.
Mvh
Anders
Jeg fant meg et båtstøperi, hvor de støper speedbåter her i drøbak. Sjefen der liker å tjene en svart slant i lomma, og selger derfor glassfiber og utstyr villig til en grei penge.
Å jobbe med glassfiber er veldig lett egentlig. Jeg hadde aldri rørt det før jeg startet med bagasjerommet i bilden min.
Jeg skal til neste sommer lage avstøp av kåpa til sykkelen min, og kan prøve å ta litt bilder og legge ut en how to. I mellomtiden er jeg bare glad for å svare på spørsmål.
Mvh
Anders