Føler med deg Shortybebeh, har selv et anstrengt forhold til mygg
Har med åra gitt blaffen i mine omgivelser og sprayer meg når jeg er i områder med fare for uttyska. Sammen med en el annen fuktighetskrem el lignende så lukter d ikke noe heller og myggen holder seg vekk
Men om den først stikker så kan jeg anbefale Vade Mecum (munnvann). Har en dempende effekt og er hva jeg syntes har virket best
Her er det veldig lite mygg, men det er derimot mye smekke (dialekt) aka. knott. Bor i Møre og Romsdal, ved kysten. De er veldig irriterende, det er mange av de, men bittene er jo bare som bagateller å regne i forhold til myggen! Jeg er født og oppvokst i Sveits og der er det en del mer mygg enn akkurat her. Der har de også en slags type klegg som kalles: Rossbrämme (dialekt det også), hesteklegg med andre ord. Ross betyr hest på sveitsertysk. Det blir helt forferdelig bitt når de biter på mennesker!
Har sommerjobb som vaktmester (ferievikar) på en gamlehjem. Holdt på å skrapa av gammel og stygg maling på en murvegg, da en slik ville bite meg. Er ikke sikker på om den der er verst... Er en annen type også som er større, lengre, men tynnere kropp.... Denne er ofte litt mer fredelig virker det som. Pleier å sitte stille på husveggen av og til.