Bloggen til magnuss

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
magnuss
Posts: 19
Joined: 26 May 2006 22:25
Location: Trondheim

Bloggen til magnuss

Post by magnuss »

Hallo der ute.

Jeg er magnuss, 21 år og student i Trondheim. Opprinnelig fra Arendal, men ikke døm meg for det. Kjører for tiden en 86 Honda XLV 750R som jeg har overtett etter min far. En sjelden sykkel som holder seg utrolig bra. Sjeldent med 220 kilo "offroad" med kardang og V-tvin vel. Er på tiden på leting etter en ny sykkel. Helst en TL 1000S, men er åpen for alt. Har blitt utrolig forelska i V-tvin lyden, karakteristikken og ikke minst vibrasjonene. Finnes det noe bedre?

Nuvel det var vel litt om meg. Skal prøve å skrive litt her en gang i blant, når jeg her tid innimellom jobbing, skole og pilsing.

God sommer. Magnus
Nå: Yamaha Fazer 1000
X:Honda XLV 750R
Gixxerman

Post by Gixxerman »

TL1000S sa du... Hørt om TL1000R :twisted:

Image

My prescious :smt026
magnuss
Posts: 19
Joined: 26 May 2006 22:25
Location: Trondheim

TLR ja

Post by magnuss »

Hørt veeeldig mye bra om den ja. Problemet ligger heller i forsikring. TLSen er nemlig ikke klassifisert som en såkaldt "R" sykkel hos noen av forsikringsselskapene. Derfor er den billigere å forsikre for en ung student uten bonus.
Nå: Yamaha Fazer 1000
X:Honda XLV 750R
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Er Africa-twin'en din i god forfatning? Er en på bygda her som begynner på sin 2. sommer uten sykkel, og han har vært eier av et par sånne.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
magnuss
Posts: 19
Joined: 26 May 2006 22:25
Location: Trondheim

Kjempeform

Post by magnuss »

Sykkelen er i kjempeform den, ikke tvil om det. Nå er det vel ikke akkuratt en Afrikan-Twin heller, for å være presis. XLVen er vel egentlig den første ordentlige reiseenduroen i verden. Jeg bruker den til jobb og skole hver dag og har enda ikke opplevd noen problemer. Sykkelen har jo kardangdrift og selvjusterende ventiler, så det virker som om man at men lar den få være ifred og skifter olje så er den stort sett fornøyd.

m
Nå: Yamaha Fazer 1000
X:Honda XLV 750R
magnuss
Posts: 19
Joined: 26 May 2006 22:25
Location: Trondheim

I dag

Post by magnuss »

I dag tok jeg meg en snarttur rundt byneset og ut til Klett her i trondheim. Nydelig vær og temperatur. Konge
Nå: Yamaha Fazer 1000
X:Honda XLV 750R
magnuss
Posts: 19
Joined: 26 May 2006 22:25
Location: Trondheim

Post by magnuss »

Da ble det ny sykkel!! Etter mye prøving og feiling endte det opp med en Yamaha Fazer 1000. Sykkelen kom med komplett veskesett og greier, så nå er alt klart til den første langturen. Det blir Arendal - Trondheim. Noe gøy man kan finne på på den ruta eller? Har allerede kjørt den 2 ganger på XLVen, men den var ikke så egnet til inspirert svingjaging som den nye sykkelen.

Mag.
Nå: Yamaha Fazer 1000
X:Honda XLV 750R
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Grattis med ny sykkel :) Har en sånn som skolesykkel, bare i 600.. God å kjøre :) Men du må poste noen bilder av herligheten
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Gratulere med ny sykkel :)

Blir nok mange fine stunder på den der, Lykke til og kjør forsiktig :wink:

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Gratulerer med annet "jern"! Han som skulle ha seg sykkel har kjøpt en 650 V-Strom.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply