km stand?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
rexs
Posts: 3
Joined: 17 May 2006 22:55

km stand?

Post by rexs »

Lurer litt på en R6 nå, men er ny i sykkel jungelen! Ser noen har gått 10.000 å noen 40.000 tusen.. Hva er det som kan være slitt på en som har gått 40.000? hva er det som går først? Eventuelt hva er det jeg må se etter, slitasje osv? har lite lyst å kjøpe katta i sekken!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Spør etter serviceheftet, og sjekk at alt av servicer er gjort ved merkeverksted, og til riktige intervaller i henhold til manualen. Skulle jeg kjøpt en veldig ny sykkel så ville jeg ikke kjøpt noe annet tror jeg. Selv skulle jeg bare ha den sykkelen jeg nå har, og da ble det som det ble. Selv om jeg har støtt på some minor problems, så vil jeg si at den var verdt penga :)
rexs
Posts: 3
Joined: 17 May 2006 22:55

Post by rexs »

Så vist servicer er fulgt, så sku det ikke vær nå problem å kjøp en sykkel som har gått en 30-40 tusen?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nei, 30-40.000 er ikke langt.
NeDD
Posts: 6
Joined: 28 Jul 2006 10:38
Location: Rogaland

Post by NeDD »

Når overhaler man en tung motorsykkel? Tenker ikke mer på stempelskift, lager osv..
Ikke ventiljusteringer osv "som gjøres etter hvilken sykkel du har.."

Av erfaringer fra lett-mc så bytter man stempel og om nødvendig veivlagrene, etter 12000-15000km.. på en 2t da..

4t racing sykkel med 4 sylinder bør vell holde leeenge?
På let etter drømmesykkelen..
Post Reply