1987 Suzuki GSXR 750 Forgasser
- Muzaki
- MC: 1986 Suzuki GSX 750 ES
Har ikke fått gjort stort mer med den, har vært lite kjøring på meg..
Men den klakkingen skal visst være "normal". Høres ikke så godt med orginal luftfilterboks, men med andre filter, så hører man det veldig godt.
Eneste da som gjennstår, er å bli kvitt skytingen, men da er det vel bare å finne frem tålmodigheten og justere...

Men den klakkingen skal visst være "normal". Høres ikke så godt med orginal luftfilterboks, men med andre filter, så hører man det veldig godt.
Eneste da som gjennstår, er å bli kvitt skytingen, men da er det vel bare å finne frem tålmodigheten og justere...
- Muzaki
Beklager sen oppdatering..
Jeg har dessverre ikke fått sett så mye på det, har heller ikke kjørt så mye... Men har tenkt mye
Det jeg har gjort hitill, er å skru skruen enda ei runde ut, (totalt 3 runder), men det hjelp ikke mye.
Eneste som hjelper, er nok å kjøpe orginale dyser, og orginal luftfilter. Tror den vil gå greit nok for meg da og.
Så hvis noen er interessert, kan vi godt bytte trim mot orginal
Jeg har dessverre ikke fått sett så mye på det, har heller ikke kjørt så mye... Men har tenkt mye

Det jeg har gjort hitill, er å skru skruen enda ei runde ut, (totalt 3 runder), men det hjelp ikke mye.
Eneste som hjelper, er nok å kjøpe orginale dyser, og orginal luftfilter. Tror den vil gå greit nok for meg da og.
Så hvis noen er interessert, kan vi godt bytte trim mot orginal

- Muzaki
Litt oppdatering:
Jeg fikk tak i en orginaldysa gasser, så nå er det mulig å kjøre pent med sykkelen. Problemet nå, er at den ikke vil nå toppen av turtelleren. (Helt motsatt av hvordan den var før)
Er det sp enkelt at det kommer av uorginale filter, og at den da får for mye luft?
Kan det hjelpe å justere nåla?
Jeg fikk tak i en orginaldysa gasser, så nå er det mulig å kjøre pent med sykkelen. Problemet nå, er at den ikke vil nå toppen av turtelleren. (Helt motsatt av hvordan den var før)
Er det sp enkelt at det kommer av uorginale filter, og at den da får for mye luft?
Kan det hjelpe å justere nåla?
Nå har du akkurat samme problemstilling som jeg hadde da jeg kjøpte sykkelen, dvs at turtallet ikke vil helt opp. Sykkelen min var da utstyrt med powerfilters og effektanlegg, men orginale forgassere. Etter å ha byttet hoveddyse, nåler og fjærer ble ting så meget bedre. Helt bra ble det imidlertid ikke. Før jeg "oppgraderte" forgasserne stoppet turtallet på 5000rpm. Nå merker jeg at effekten gradvis avtar rundt 8000, og motoren vil ikke over 9000 (rødstreken er på 10500). Så helt bra ble det ikke, men jeg har i alle fall kommet et stykke på vei..! I mitt tilfelle var problemet tydeligvis at den fikk for lite suppe og for mye luft. Jeg har montert lamdasonde på min sykkel, for jeg gidder ikke basere justeringene på vill gjetting. Skal montere instrumentet som leser av lamdasonden nå idag, for å se om den får for rik eller mager blanding. Trolig er det hoveddysen som må være et hakk større eller mindre, ettersom det er ved 3/4 og mer pådrag at motoren begynner å miste futten..
EDIT: Kan godt hende alt blir ok med orginal luftfilterboks ja..!
Husk at pilotskruen har mest innvirkning på tomgang til ca. 1/4 pådrag. Nåla har mest å si fra 1/4 til 3/4, og hoveddysen justerer blandinga fra 3/4 til fullt pådrag.
EDIT: Kan godt hende alt blir ok med orginal luftfilterboks ja..!
Husk at pilotskruen har mest innvirkning på tomgang til ca. 1/4 pådrag. Nåla har mest å si fra 1/4 til 3/4, og hoveddysen justerer blandinga fra 3/4 til fullt pådrag.
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Har du sjekket her? http://www.comamc.com/brukte_mc_deler/Muzaki wrote:
Noen tips på hvor jeg kan få tak i den boksen?
'05 Honda CBR 1000RR
vis du har fått tak i orginale vakum gassere må du ha orginal luftfilter boks. den type gassere til gammel gsxr går ikke med kn filtere. du må også skjekke membraen som sitter på toppen av gasserene, disse har en tendens til og sprekke. veldig viktig at disse er tette og i orden
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1