Hei.
Eg har en NX650 Dominator RD02.
Denne har eg montert på ett Leo vince effektanlegg.
Men sliter med å få denne til å gå fint.
Den starter med choke heilt fint, og lar den gå litt til den har fått litt temp. Tar så av choke og da går den bare i noen sekunder og må startes igjen med choke. Eg kan ikke gi gass for da kveles den bare.
Hører at det puffer og småsmeller i forgasseren, når eg tar forsiktig av choke'en Eg har skiftet CDI enhet som var kaputt da den ikke ville starte tidligere. (Kjøpte den slik)
Nå starter den helt fint og lett, 2'ndre tråkk. Men hvordan justerer jeg den inn slik at jeg kan få den til å gå fint. Hørte av tidligere eier at den gikk fint før men hadde litt problem ved halv gass og oppover, dvs at den ved gasspådrag økte flott og når en nermet seg halv gass rundt 4000 omdr så begynnte den å nøkke og puffe til en evt ruste maskinen lit for å komme over litt på turtall og da var det full rulle.
Er det noen som har noen tips til meg???
Eg har reingjordt forgasseren heilt.
Roy
Forgasser problemer?? NX650.
hoveddysa påvirker ikke blandingsforholdet på tomgang, så det tipset bør du se bort fra foreløpig.
hvis det ikke går å kurere problemet med tomgangen ved å justere lufteskruen bør du prøve å sette inn en større tomgangsdyse (pilot jet).
Litt feit blanding her gir vanligvis bedre gassrespons, men kan også sote ned pluggen.
Problem ved halvgass er som regel relatert til nål/nåledyse. Prøv å løfte nåla ett hakk, det koster ingeting. For å finne en annen kombinasjon nål/nåledyse må man ha tak i delekatalog for forgasseren.
At den går fint på fullt turtall og full gass tyder på at hoveddysa er ok.
Jeg vet at mange sykler av type enduro er dyset for å oppnå diverse avgasskrav, og da blir det for magert for at de skal gå skikkelig. Hvis dette er tilfellet med denne sykkelen er det sannsynlig at noen har tatt fram et dysekit for å kurere problemet, f.eks Dynojet.
hvis det ikke går å kurere problemet med tomgangen ved å justere lufteskruen bør du prøve å sette inn en større tomgangsdyse (pilot jet).
Litt feit blanding her gir vanligvis bedre gassrespons, men kan også sote ned pluggen.
Problem ved halvgass er som regel relatert til nål/nåledyse. Prøv å løfte nåla ett hakk, det koster ingeting. For å finne en annen kombinasjon nål/nåledyse må man ha tak i delekatalog for forgasseren.
At den går fint på fullt turtall og full gass tyder på at hoveddysa er ok.
Jeg vet at mange sykler av type enduro er dyset for å oppnå diverse avgasskrav, og da blir det for magert for at de skal gå skikkelig. Hvis dette er tilfellet med denne sykkelen er det sannsynlig at noen har tatt fram et dysekit for å kurere problemet, f.eks Dynojet.