Hei!
Jeg har ei venninde som har fått en eldre rød Givi toppboks.
Den lyser veldig opp på hennes ellers mørkeblå sykkel, og hun kunne tenke seg å få malt eller lakket den sort.
Har noen gjort noe sånt og hva slags maling/lakk ble brukt?
Måtte det grunning på først?
Jeg ville kjøpt en sprayboks med grunning + en sprayboks med svart matt lakk. Begge deler fås kjøpt på Clas Ohlson, og resultatet blir mer enn bra nok med tanke på at det "bare" er en toppboks det er snakk om. Blir mye finere enn om du maler den i alle fall!
EDIT: Ser at Clas Ohlson har sluttet å føre disse produktene nå..!
ScanOx selger et produkt som heter Quick Universalgrunning. Hvis du først bruker dette (eller et annet produkt som fungerer på plastdeler), og så litt Biltema Primer og SÅ litt Biltema svart matt lakk... DA blir det bra
Kan være en fordel å ikke blande fabrikat. Bruker du Quick Universalgrunning, bør du bruke Quick lakk også. Eller selvfølgelig Biltema primer og lakk. Tror Biltema Primer biter godt på plast og glassfiber.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Jalmar wrote:Kan være en fordel å ikke blande fabrikat. Bruker du Quick Universalgrunning, bør du bruke Quick lakk også. Eller selvfølgelig Biltema primer og lakk. Tror Biltema Primer biter godt på plast og glassfiber.
Da jeg skulle lakkere ekstralysene på bilen prøvde jeg grunning og lakk av forskjellig fabrikat - Svært uheldig!!! Lakken og grunningen reagerte med hverandre. Grunningen åt opp lakken (eller omvendt) og det hele måtte gjøres på nytt
Problemet er at primeren til Biltema enten skal påføres METALL eller annen GRUNNING. Den er ikke konstruert for å bite på plast, i motsetning til Quick sin variant. Plastgrunning er mye mer "limete" enn vanlig sparkel/grunning. Men det hadde kanskje vært en ide å bruke Quick sin lakk ja..