forsøkt og stjele min mc

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
fighter

Post by fighter »

Tumbleweed wrote:
Furre wrote:Tumbleweed, hva ville du gjort i denne situasjonen?
Bytta tenningslås, evt fjerna skrutrekker-restene og sjekka om tenningslåsen gikk an å bruke. Parallelt en anmeldelse for skadeverk.
hmm den er bestilt ,restene er fjerna, låsen virker men er ikke bra og snuten er kontaktet :D ..
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

(svar til Gixxerman):

Ingen prest. På ingen måte, snarere en pest.
Nei, jeg har opplevd såpass mye at jeg vet at irrasjonelt sinne ikke løser noe som helst, snarere tvert i mot. Puste dypt er faktisk noe jeg praktiserer ganske ofte ja, og som oftest finner jeg en rasjonell håndtering av situasjonen i enden av åndedraget. For meg er det å ty til vold noe av det nedrigste man kan gjøre.

Hva er verst, materiell skade eller skade på et annet menneske?

Nå kan jeg jo være overbærende å tenke at aggresjonen kommer lettere til uttrykk skriftlig i et forum langt unna realitetene, og dermed mister litt av "piffen" og handlingsønsket, men holdningene til vold som akseptabel løsning av materielle krenkelser er noe jeg tar kraftig avstand fra, uansett hvor de ytres.
fighter

Re: forsøkt og stjele min mc

Post by fighter »

Tumbleweed wrote:
fighter wrote:
demons wrote: Det burde vært det..
lov eller ikke! hadde gjort det uansett
Da er du ikke stort bedre, ja til og med litt verre enn den som forsøkte å ta sykkelen gitt.
mulig det ...men han har gjort seg fortjent av det
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Tumbleweed wrote:(svar til Gixxerman):

Ingen prest. På ingen måte, snarere en pest.
Nei, jeg har opplevd såpass mye at jeg vet at irrasjonelt sinne ikke løser noe som helst, snarere tvert i mot. Puste dypt er faktisk noe jeg praktiserer ganske ofte ja, og som oftest finner jeg en rasjonell håndtering av situasjonen i enden av åndedraget. For meg er det å ty til vold noe av det nedrigste man kan gjøre.

Hva er verst, materiell skade eller skade på et annet menneske?

Nå kan jeg jo være overbærende å tenke at aggresjonen kommer lettere til uttrykk skriftlig i et forum langt unna realitetene, og dermed mister litt av "piffen" og handlingsønsket, men holdningene til vold som akseptabel løsning av materielle krenkelser er noe jeg tar kraftig avstand fra, uansett hvor de ytres.
hva ville du ha gjort? hva er rasjonell håndtering av ett slikt tilfelle?

Skal du gjøre deg selv til offer, bare riste på hodet å si nei huff, nå har noen prøvd å stjele sykkelen min. dette må dere ikke gjøre!?

Folk som stjeler, har det kanskje ikke så lett. Kanskje en grunn til at de må stjele for å "overleve", men du kan ikke seriøst mene at du bare skal godta slikt!
Kanskje ikke vold er løsningen til alt, men hadde jeg tatt noen i å "stjele" sykkelen min, så skulle jeg gitt de en bra lusing såpass de var klar over at slik gjør jeg ikke igjen! kanskje tilogmed brukket en finger eller to såpass det går lang tid før de glemmer hva de har gjort!
Vold kan være ett effektivt hjelpemiddel, samtidig som en grusom handling! det finnes forskjellige former for vold!

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg godtar ikke at folk stjeler fra meg, og jeg har for lengst sett meg lei av tyveri da jeg har blitt utsatt for det jævla mange ganger. Tyvene kommer stort sett unna, og blir de tatt så får de ikke straffen de fortjener. Det å herpe annen manns eiendom som han kanskje har spinket å spart til i lange tider, er for meg en så stor krenkelse at jeg ikke klarer å være den rasjonelle typen. Saker og ting man eier har affeksjonsverdi, og denne kan til tider være en god del større enn hva et forsikringsselskap likevel retter opp i. Veldig ofte blir det utgifter som godt kjennes på lommeboken, som man selv må betale pga egenandel osv. Å bla opp de lappene er som å overlevere de rett i henda på tyvene, og si takk skal du faen meg ha.

Nei tyver har jeg ingen sympati for, og de bør vite hvilken risikosport de bedriver og at det kan bli konsekvenser utenom den røde boka det står Norges Lover på...
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

(til mr Shaft):

Du får lese det jeg skrev (som du har sitert) en gang til. Om du ikke skjønner hva jeg står for der, må jeg nesten be deg om å la være å spørre en gang til.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Joda jeg skjønner hva du står for, men skjønner ikke helt hva du vil definere som rasjonell håndtering av en slik situasjon!

Jeg skjønner at du tar avstand fra vold.

For alt jeg vet så kan du være ett voldsoffer som har opplevd mye traumatisk. Jeg respekterer at du har ett annet syn på ting enn jeg har :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

LordShaft wrote:Joda jeg skjønner hva du står for, men skjønner ikke helt hva du vil definere som rasjonell håndtering av en slik situasjon!

Jeg skjønner at du tar avstand fra vold.

For alt jeg vet så kan du være ett voldsoffer som har opplevd mye traumatisk. Jeg respekterer at du har ett annet syn på ting enn jeg har :)
Tumble har jo tydelig skrevet hva han vilel gjøre, og det synes jeg er en ganske rasjonell måte å løse problemet på.

AtW
TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Er glad jeg er irasjonell innimellom. Hadde gitt personen såpass med deng at han ikke orket tanken på å rappe så mye som en pukkstein. Å si ifra til politiet er jo like godt som å sende ønskeliste til julenissen.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
fighter

Post by fighter »

TheDuke2 wrote:Er glad jeg er irasjonell innimellom. Hadde gitt personen såpass med deng at han ikke orket tanken på å rappe så mye som en pukkstein. Å si ifra til politiet er jo like godt som å sende ønskeliste til julenissen.

:smt021 enig med deg :smt023
Kriz

Post by Kriz »

fighter wrote:i dag når jeg skulle på jobb , fant jeg tuppen på en skruvtrekker i tedningslåsen :evil: så en eller annen idiot har prøvd og stjele min mc i natt :smt013

er det lov til og grisebanke sånne som ikke klare og la andres ting være ifred :?:
gjør mot andre som de gjør mot deg... stapp er skrutrekker ned i kjeften på fyren
fighter

Post by fighter »

Kriz wrote:
fighter wrote:i dag når jeg skulle på jobb , fant jeg tuppen på en skruvtrekker i tedningslåsen :evil: så en eller annen idiot har prøvd og stjele min mc i natt :smt013

er det lov til og grisebanke sånne som ikke klare og la andres ting være ifred :?:
gjør mot andre som de gjør mot deg... stapp er skrutrekker ned i kjeften på fyren
=D> den skal jeg huske :twisted:
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model

Post by medic1136 »

hvis politiet mot formodning skulle finne ut hvem som har gjort det, så blir ikke vedkommende straffet. han har ikke gjort noe som ligger høyt på prioriterings lista til politiet. ska man ha folk straffet for "små" ting må man nok lekke politi, dommer og bøddel selv.

en kar i oslo for en tid tilbake ringte til politiet, han fortalte dem at han hadde hatt inbrudd og tyvene var fremdeles i huset. Politiet sa at de skulle sende den første ledige bilen de hadde, men det kunne ta tid. De hadde vist ingen.
Mannen la på. Etter ca 2 min ringte han tilbake og sa, dere trenger ikke komme for jeg har skutt dem som var i huset mitt. mannen la deretter på.

det tok ca 2 min før den første bilen var på stedet. etter 5 min var det 6 enheter på stedet.

hmmm hvor fant de disse ledige enhetene når de ikke klarte å finne dem rett før??? PRIORITERING, drikke kaffe først så kan vi rykke ut om det ikke er noe spennende. Det var det som var årsaken til dette fikk mannen vite ved en tilfeldig komentar fra en av betjentene, er det slik vi vil ha det i samfunnet.
Kosh

Post by Kosh »

medic1136 wrote:en kar i oslo for en tid tilbake ringte til politiet [...]
Du vet at det bare er en vandrehistorie?
V4 fun
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model

Post by medic1136 »

Kosh wrote:
medic1136 wrote:en kar i oslo for en tid tilbake ringte til politiet [...]
Du vet at det bare er en vandrehistorie?
skulle ha innledet med det ja :oops:

problemet er vel egentlig at det er omtrent slik det har blitt i oslo, når man ringer etter politiet.

kjenner til en episode hvor den fornærmede leverte video bevis til politiet, saken ble henlagt pg.a bevisets stilling. dette skjedde i moss for noen årsiden . kjenner vedkommende som var den fornærmede.
Post Reply