Hei.
Er det en stor kunst å ta av bakhjulet på en virago 1100 88 mod?
Noe spesiellt jeg må ta hensyn til?
Grunnen er at jeg har blankpolert bakdekk, og den lokale dekkmontøren kan skifte det, men han tar ikke av hjulet.
De lokale mc verksetdene har ikke tid idag...
Demontere bakhjul til Virago
Ikke noe "spesielt" å ta hensyn til så vidt jeg vet. Eneste er at du behandler hjullagre med forsiktighet, så de ikke blir skeive eller får masse drit i seg. Ellers er det bare å jekke opp sykkelen bak, skru ut bakakslingen og voila.. 

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
voila.. hehe. ok.bandit wrote:Ikke noe "spesielt" å ta hensyn til så vidt jeg vet. Eneste er at du behandler hjullagre med forsiktighet, så de ikke blir skeive eller får masse drit i seg. Ellers er det bare å jekke opp sykkelen bak, skru ut bakakslingen og voila..
ser at det er 4 stk skruer på akselen ved bakhjulet. er det disse som skal av? Kan vel og være greit å bytte oljen der samtidig?
Dette er min første sykkel, så jeg er veldig grønn på dette...
Du har jo kardang på din du ja..
Det er sikkert ikke noe hokus pokus, men jeg kan dessverre ikke gi deg en konkret steg-for-steg prosedyre da jeg ikke har skrudd på sykler med kardang
Derimot er det mange andre brukere på forumet som kjører med kardang, så det tikker forhåpentligvis inn noen mer hjelpsomme innlegg i løpet av dagen..! Ellers anbefaler jeg deg å kjøpe denne snarest:
http://www.mamut.com/controls/shop/shop ... 54&gid=198
Er vel artikkelnr. 97-0802 du skal ha tenker jeg

Derimot er det mange andre brukere på forumet som kjører med kardang, så det tikker forhåpentligvis inn noen mer hjelpsomme innlegg i løpet av dagen..! Ellers anbefaler jeg deg å kjøpe denne snarest:
http://www.mamut.com/controls/shop/shop ... 54&gid=198
Er vel artikkelnr. 97-0802 du skal ha tenker jeg

'05 Honda CBR 1000RR